Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni försäkring på era 02 barn?

Skrivet av Angie med Emilia & bf 5/2
Isåfall vilket bolag och hur mycket betalar ni?
Vad ingår i den försäkringen ni har?

Själv har vi Trygg Hansas sjuk och olycksfallsförsäkring och då ingår allt från vanprydande ärr, livförsäkring, familjeskydd mm vi betalar nu 1841kr/år

Lite nyfiken på vad ni andra har :)
Svar på tråden: Har ni försäkring på era 02 barn?

Vi har också...

Skrivet av  Anna-Carin m. Emma & Pontus
Trygg Hansas sjuk & olycksfallsförsäkring med det högsta ersättningsbeloppet (inkluderar bl.a dem du nämner) men vi betalar bara 1 322kr/år för den.

Kanske är familjeskyddet som skiljer dem åt.
 

Trygga Barn

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Vi har också Trygg Hansas försäkring för båda våra barn. Vi valde den till dottern då den ansågs som den "bästa" barnförsäkringen när hon föddes (det är naturligtvis en svår bedömning) och därför valde vi den även till Valdemar då vi vill att de ska ha samma försäkring. Vi betalar 1322/år, vi valde inte familjeskyddet.

 

Trygg Hansa

Skrivet av  Robins mamma
Tog vänta-barn-försäkringen när jag väntade Robin och lät den sen övergå till en olycksfalls försäkring för mig och en barnförsäkring för Robin.
Tror jag betalar 154kr i månaden på autogiro.
 

Vi har..

Skrivet av  Inger m Felix & Sofia
..TryggHansa till bägge barnen.

Felix har även familjeskyddet, men det missade vi till Fia för jag trodde att det skulle komma en påminnelse att man kunde teckna en vidareförsäkring på väntaBarn när hon va runt 4 mån som det gjorde när Felix va liten.
Nu gjorde det inte det så hon blev utan en sån.
 

Vi har...

Skrivet av  Nickis@
...TryggHansa till båda barnen och har haft det sen dag1. Vet inte vad vi betalar för vi har våra egna försäkringar tillsammans med barnens, allt utom bilen.
 

Vi har

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
skandias försäkring till bägge barnen.
1362 har jag för mig att vi betalar per år.
 

Trygg Hansa åt bägge *imt*

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
 

Länsförsäkringar

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
har vi till, barn, hus, katter, bil, moped. Ja till allt. Kommer faktiskt inte ihåg vad vi betalar, runt 1300/år om jag minns rätt.
 

Trygg Hansa

Skrivet av  Anette m Lovisa-02
var de enda som vi kunde försäkra Lovisa hos eftersom hon föddes prematurt. Olycksfallsförsäkring först och efter hennes 1½ årsdag fick vi igenom sjukförsäkring också.
Men fy vilket tjafs det var innan vi fick henne försäkrad överhuvudtaget!
Trots att den enda komplikationen i samband med hennes födelse var just att hon kom 2 månader för tidigt, i övrigt var hon frisk och stark. Men det trodde inte försäkringsbolagen på!
Storasystrarna är försäkrade hos Folksam. Helst hade vi flyttat dem men de har blivit laktosintoleranta så det hade väl blivit mängder med klausuler om vi flyttat dem.
 

Artiklar från Familjeliv