Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara vi?

Skrivet av Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
Vår son har fortfarande napp och jag har inga planer på att avvänja honom nu. Han äter fikabröd då vi fikar, får godis på kalas och glass då det kommer kompisar. Han ser på video och spelar dataspel för de minsta. Han har inget tålamod att bygga lego eller tågbana. Han vill gärna att vi läser 1 bok -sen har han tröttnat. På det hela taget gör han sällan som vi säger och busar en hel del och ställer till oreda i tillvaron på 2½ åringars vis. Är vi så ovanliga?

Å andra sidan är han lätt att lägga och sover jättebra hela natten. Är en glad, framåt prick som inte är blyg eller mammig. Han är snäll mot sin syster och säger Älskar mamma:-)
Svar på tråden: Är det bara vi?

Nejdå

Skrivet av  Jane m Zacharias 020813 & Lucas 040330
Zacharias har också napp, men vi ska skicka dem till tomten nu snart och det är han helt med på. Små bebistomtarna måste ju också få nappar ju. ;)

Nej då, inte är ni ensamma!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Simone har napp, men vi försöker att begränsa det till när hon ska sova, men hon hittar ofta en napp någonstans och hon springer omkring med den i munnen.
Hon får äta sötsaker, varje dag om vi andra gör det!
Hon får titta på TV och hon har dator på sitt rum så hon kan spela när hon vill.
Inte heller Simone har tålamod att sitta still någon längre stund, utan det är full fart som gäller *ler*.
Simone är också oerhört framåt och social. Blyg i 5 minuter när hon träffar nya människor, sedan har hon fullt upp med att klänga på dem *s*.
Även Simone säger att hon älskar sin mamma, och hon är ganska mammig...vissa dagar, andra är det bara pappa som duger.
Och det bästa av allt; Hon är en alldeles vanlig, "normal" 2½-åring *ler*!

Kramisar

Så skönt!

Skrivet av  Petra med Julia 020818
Detta låter lite som min Julia och det tycker jag är skönt, för jag har varit lite "orolig".
Hon tycker också om att titta på tv, äter sötsaker inte bara på helger, sitter inte stilla en längre stund, är ganska vild av sig alltså springer och hoppar, klättrar och sådant.Nappen ska vi inte tala om, den är för tillfället hennes bästa vän. Jag hade helst sett att hon bara har den då hon ska sova, men det är inte hennes fel. Det är ju vi som vant henne vid den. Men hon tycker mycket om att sjunga och kan göra det en längre stund.
Hon är också mammig, men på senare tid också väldigt pappig.
Hon är ganska blyg och reserverad inför nya människor och det tar en bra stund innan hon slappnar av och blir sig själv. Men det tycker jag kan vara bra så att hon inte går i väg med någon hon inte känner. Det skulle hon inte få för sig då hon är så blyg och håller sig gärna till de som hon känner.

Mina har sina kvar...

Skrivet av  mafaldan m twins 0207
....och det får de nog ha till sommaren, om de vill, men ska försöka begränsa lite hårdare till "bara då de ska sova typ". Blir kanske "kattungarna på skansen" som får dem???

Du skulle kunnat beskriva Lukas!

Skrivet av  Mina75 med 00 & 02
Det är precis lika här!
Vi är inte så j-kla noga med allt hela tiden, och det är rätt skönt tycker jag!
Kram till dig!

:-)

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04 (från september)
tack. Kände mig så opräktig så därav detta inlägget. Vi kanske är normala ändå, *s.

Fel signatur *imt*

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04

Inte heller så präktig alla gånger :o)

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
Ida har också napp, men vi försöker begränsa det till när hon sover, men det är inte alltid det funkar.
Godis äter hon inte så mycket men hon sitter ofta framför inspelade barnprogram och äter corm flakes...
Böcker läser vi till "förbannelse" :o), och hon leker bra själv också stundtals.

Det som vi är riktigt dåliga på är vettig mat på vettiga tider (med vettig menas mat som hon äter och när hon rimligtvis bör äta, och då gills inte välling...). Detta mest för att vi själva alltid har varit dåliga på mat...

Men hon lär överleva ändå, och det blir säkert folk av henne till slut också!

Skönt att höra att alla inte är så präktiga. I bland är det bara deras "snusförnuftiga" synpunkter som kommer fram.

Våra äldsta

Skrivet av  HannaH
har slutat med nappen på 4-årsdagen. Från 3 årsdagen har vi trappat ned till användning i bilen och när de ska sova och det har fungerat klockrent. Äldsta barnet ville klippa napparna - då gjorde vi det och nästa ville ge dem till katterna på Skansken och då gjorde vi det (när vi fick tillfälle att åka dit).

George är inte riktigt lika nappig så han kanske slutar tidigare - annars är 4-årsdagen vår bortre gräns (har kollat vår metod med tandläkarna och de har gett klartecken).

Precis

Skrivet av  Anna m Ida 020714
Precis så har vi oxå det!