Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Planerar utöka familjen...

Skrivet av Mina75 med Lukas-02 + -00:a
Vi hoppas att Lukas ska få bli storebror!
Fick ett missfall i juli, och skrapades för 2 veckor sedan... Nu hoppas jag att allt är "städat och snyggt" där nere så en liten grodd snart vill slå rot igen!
Är det fler som är i syskon-görar-tagen?
Svar på tråden: Planerar utöka familjen...

Jag...

Skrivet av  Nickis@
....har gjort mitt. Har en 97:a och en 02:a och det räcker gått och väl.
 

Jag väntar....

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
på min nr 2...och det är ju inte så långt kvar nu. Går in i v.29 imorgon. :)

Hoppas du snart blir gravid igen och att den lille fullföljer graviditeten och mår bra!
 

Åh,

Skrivet av  Monica med Tintin
du har ju bf på min födelsedag! Grattis och lycka till!
 

Åh så kul...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
får se om jag tijmar in din födelsedag eller om jag får föda för tidigt. :)

Jag hoppas att min lilla bebis vill ut mellan den 26-31 jan istället. ;)
Men det blir väl en allahjärtansdags present istället.
 

Grattis!

Skrivet av  Mina75
Önskar dig lycka till med resten av graviditeten, förlossningen och omställningen till 2-barns-mor!
Blir det en liten feb-bebis då?!
 

tack...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
så mycket. :)

Ja jan eller feb så ska den lilla ut. :)
 

Nej

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Jag ska sätta in spiral i morgon faktiskt.
Innan var vi inne på en tredje "tätis" men det känns inte helt hundra så vi väntar.
Fast min 02:a har ju redan blivit storasyster.
 

jag väntar...

Skrivet av  ~*Ulrika m. Matilda-02,mini grodis 2 maj*~
nr. 2 den 2/5 2005
 

Grattis

Skrivet av  Mina75
och lycka till!
 

Tack *imt*

Skrivet av  ~*Ulrika m. Matilda-02,mini grodis 2 maj*~
k
 

Önskar..

Skrivet av  Elena med Tea 2 år
Jag/vi önskar att Tea skall bli storasyster snart....helst skulle jag redan varit gravid men det är jag inte :-/.......
Vi har lite svårt att bli med barn...
 

Åh, vad tråkigt!

Skrivet av  Mina75
Snart blir det er tur ska du se!
Kämpa på och LYCKA TILL!
 

Njäe inte direkt:-(

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Vi har nu efter två missfall lagt det hela på is, känns ju jättejobbigt men nödvändigt just nu.

Hoppas att det går bra för er!!
 

Synd!

Skrivet av  Mina75
Förstår att det känns trist att skjuta på något man så gärna vill ha! Men, man måste orka med resten av livet också...
När ni tar upp verkstaden igen kan du ju kika in på "mellan missfall och graviditet" - där är vi många i samma sits!
Kram och lycka till längre fram!
 

Tack...

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
Jo lycka till kan jag behöva när det väl blir dags:-)

Får se när jag vågar mig in till den snackgruppen, men när jag väl dyker upp så har förhoppningsvis du traskat vidare!

 

här är det på gång

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2
Är i v 28 nu och hoppas att det kanske blir en tidigare bebis denna gång också :) Längtar så ska bli spännande att bli 2 barnsförälder! Emilia älskar bebisar och pratar jämnt med och om bebisen och berättar att när snön kommer då kommer bebis :)
 

Grattis

Skrivet av  Mina75
och lycka till med allt du nu har framför dig!
 

Nej, men vi..

Skrivet av  Mia m Elias 1/11-04 & Noel-02
fick en liten lillebror förra måndagen.
Lycka till. Håller tummarna att Lukas ska få bli storebror och ni föräldrar igen.
Du kan få se en bild på mina pojkar i infon.
 

Underbara ungar!

Skrivet av  Mina75
Grattis!!!!!!!!!!!!!
 

Har nyss fått :-)

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Jag har fått en liten flicka för 2 månader sedan. :-)

Men till nummer 3 får det dröja ett par år nu.
 

Grattis!

Skrivet av  Mina75
Har det ordnat sig med amningen och nattningen nu?
Tänker på dig! Det är faktiskt ganska stort steg från ett till två barn tycker jag...
Kram
 

Hej!

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Hade tänkt att skriva mycket tidigare, men fick inte ändan ur vagnen ... Jo, det är bättre nu. Fast jag är lite stressad och nervös, rädd att det ska bli jobbigt och att Tindra ska väcka Juni, fastän hon inte gjort det på länge. Insåg för ett par veckor sedan att jag nog fått nån sorts förlossningsdepression. Det har kanske bara blivit för jobbigt allting tills jag till slut var ett nervvrak. Nuär det väl bättre, om än inte på topp riktigt. Vissa dagar är bra, andra inte bra. Så nu går jag och pratar med min BVC sköterska en gång i veckan.

Det är verkligen ett stort hopp mellan 1 och 2 barn! Det går ju plötsligt inte att räcka till och hinna med allt, och ibland blir det bara för mycket. Är lite slutkörd så där. Har Juni svårt att sova en kväll så är det liksom en gång för mycket. Jag har ingen ork att ta av riktigt.

Jag hade stor nytta av ditt svar förut faktiskt, borde ha svarat och tackat då. *dåligt samvete* Det där med två alternativa vägar satte lite ljus på problemet, det bara kröp i kroppen på mig vid tanken på alternativ 1, ingen tvekan om att det var det andra alternmativet som gällde! *s* Jag behöver verkligen ta mig mer tid och lugn och ro för Tindra. det kändes som om Juni tog all mig tid och ork och inget blev över för lilla t ännu mindre för mig själv.

Så nu har vi gått upp en timme i dagistid, och ska gå öka på mer till januari. Jag har börjat med på bebis massage med Tindra och försöker få mer tid för henne. Tränar mig att säga nej när jag inte vill amma Juni och försöker begränsa det till 1 gång om dagen ungefär som känns okej för mig. Kämpar för att hålla Juni vaken hela dagen så att hon ska somna tidigt på kvällen så att det är lugnt då. Så har jag åkt på en skärgårdsweekend med bara Tindra och en kompis till mig, det var skönt! Inte för att jag fick direkt äta eller sova ostört, men i alla fall lugnare och lyxigare än hemma. ;-)

Så jag kämpar på och försöker hitta strategier för att orka med vardagen bättre, och ber om mer avlastning och stöd. Så det blir bättre och bättre, även om jag fortfarande är lite deppig och trött. Idag hade jag tänkt att duscha och gå till centrum, men växte liksom fast här vid datorn. Är lite seg, liksom. Nu är jag hungrig också, så det får nog bli lite lunch först i alla fall. :-)

Tack så mycket för dina svar!
 

ja men inte nu = )

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Sugen på fler bebisar är jag/vi! Men vi vill gärna vänta något/några år. = )

Kram
 

Visst är det härligt!

Skrivet av  Mina75
Jag ligger ju 2 år "före dig" så du hinner ju gott och väl! Njut av dina små underverk!
Kram
 

Vi väntar

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
smått i Februari
 

Grattis och lycka till! *imt*

Skrivet av  Mina75
.
 

Maken vill ha en till bums

Skrivet av  Vickan
Jag vill vänta lite. Vi får se...
 

Ja, det är ju inte maken

Skrivet av  Mina75
som ska gå med stor mage, kräkas och klämma ut ungen :o), men samtidigt är det väl kul att han vill!
Lycka till när/om det blir dax!
 

Japp!

Skrivet av  Nike bf 10/7
Är nygravid och lite hemlig. någon som vågar gissa på vem det är som gömmer sig bakom nicket? *s*
 

Grattis!

Skrivet av  Mina75
Hoppas allt går bra!
Kram
 

Skulle faktiskt vilja

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
ha en våren -06.
Jag har redan tre barn där den äldsta fyller 4 år om 1 månad. Senaste tillskottet, Victor, har bara hunnit bli 3 månader ännu, men bebissuget finns där. Speciellt nu när bästa kompisen precis berättat att de ÄNTLIGEN blivit gravida igen. Är så glad för deras skull, men är ändå lite avundssjuk *s*. Nä, vi får se. Vi är två om saken, och maken har två killar sedan tidigare som bor hos oss halvtid så det finns många ungar här redan...fast en till vore ju skoj...*s*!

Innan jag fick Victor hade jag ett ma och skrapades det kändes riktigt jobbigt. När jag blev gravid med Victor var min "livlina" GEM (gravid efter missfall) och innan det var det MMOG (mellan missfall och graviditet) som hjälpte till att hålla hoppet uppe!
Håller tummarna för att du snart är gravid och att den lilla vill stanna i magen tiden ut!

Kram och lycka till!
 

Tack!

Skrivet av  Mina75
Hoppas också att det ska vilja fastna en grodd hos mig nu!
Lycka till själv när ni är redo igen :-)
 

Två bullar i ugnen

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
Lilla J skall bli storebror till tvillingar i januari :-)
 

Dubbelgrattis!

Skrivet av  Mina75
Lycka till med allt - och alla ;o)
 

Jag väntar oxå

Skrivet av  Maria m Noah 02 o Kaleb 02 + bf 31/12
Vi väntar vårt tredje barn runt nyår. Jag fick också ett missfall i feb i år. Sen hade vi inte direkt tänkt att försöka igen, men efter första mensen kommit tillbaka blev jag utanvidare gravid igen.Lycka till med "syskon-görningen"!
 

Tack så mycket!

Skrivet av  Mina75
Lycka till själv!
 

Artiklar från Familjeliv