Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barn som bits

Skrivet av Ulrica m Fanny-99 & Eliaz 020708
Idag berättade mannen att Eliaz hade bitit två barn hos dagmamman. En flicka i axeln (det gick hål) och en pojke i ryggen. Vad gör man? Berättade lugnt och sansat för Eliaz att man inte får bitas. barnen blir ledsna. Mamma blir ledsen (läs arg). Varför biter han? Är han inte för stor (2år). Tycker det hela är lite pinsamt då flickan är hos samma dagmamma som mina, pojken vikariebarn.
Eliaz har ett häftigt humör när han blir arg. Skriker gärna eller slåss. Försöker ibland bita Fanny.
Usch jag är både arg och ledsen. Måtte detta vara sista gången.
Svar på tråden: Barn som bits

Fy vad trist!

Skrivet av  Malin med Vanja -02 + bf 17/12
Jag förstår att du är ledsen, o jag har tyvärr inget tips, mer än att som du redan gjort, berätta för honom att det är fel att göra så. Jag tror absolut inte att Eliaz är ensam om detta, eller rättare sagt, jag vet, Vanjas kusin blev oxå biten pådagis, o jag tror att barnens föräldrar förstår, även om man blir ledsen så klart!

Kram

Förstår dig

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Usch vad tråkigt när man känner så. Jag kan förstå att det är jobbigt när man inte vet vad man ska göra. Men att försöka förklara för honom att man inte gör så är ju bra.

Igår när jag hämtade mina pojkar på dagis hade Oliver ett bitmärke på armen dock inte hål och Jacob var riven i ansiktet. Det är en vild liten bestämd 1-årig tös som biter och river de andra barnen.

Jag vet att diskussionen har varit uppe här förr om bitbarn men jag anklagar inte föräldrar eller personal för att mina barn blir bitna på dagis. Förstår att detta måste vara jättejobbigt för föräldrarna och inte kan göra så mycket åt detta. Jag tror att det försvinner med tiden.

tror jag också

Skrivet av  Ulrica m Fanny -99 & Eliaz 020708
Han har troligen lärt sig från ett annat barn som bitit tidigare.
Det är väl så när det verbala tryter så bits dom.
Fanny bet sin kompis i kinden 1 gång men då var hon 3,5 år. Då blev jag arg. Hon skall inte bita som är så stor. Sen har hon aldrig gjort det mer. Hoppas verkligen detta var första och sista gången för Eliaz även om han försökte bita sin syster idag