Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nappfri i natt... *håller tummarna!*

Skrivet av Gafsan m.Axel & Kalle
I kväll somnade Kalle utan napp för första gången - helt på eget bevåg slängde han både napp, kudde och nalle ur sängen och pratade sig sen glatt till sömns...

Här sitter nu en mycket förvånad mamma :-) Precis i den här åldern slutade ju Axel med napp helt på eget initiativ, inte kan jag väl ha sån tur igen? Men det är väl synd att klaga, somnar han utan napp i morgon igen så slänger jag nog bort dem sen. Men, en gång är ingen gång så vi får väl se hur det går... :-)
Svar på tråden: Nappfri i natt... *håller tummarna!*

Va skönt!

Skrivet av  Monica med Tintin
Kalle kanske helt enkelt har bestämt sig för att det var färdigt med gosegrejer nu.

Visst kan du ha sån tur igen, hör av dig igen så får vi veta hur det gått vidare.

Det där med att prata sig till söms känner jag igen, det gör Tintin också. Han kan ligga en halvtimme och prata och sjunga i sängen. Fast han har förstås sin blå kudde (fasar för helgen när vi måste tvätta örngottet...) och sin kära vovve.
 

Låter lovande!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Berätta hur det går!
 

Nä, det gick inte :-(

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
Det började ju fint men tyvärr fick vi "återinföra" nappen (ja, egentligen hann vi ju aldrig ta bort den alls).

Senaste dagarna har Kalle varit så upp och ner och strulig så det kändes minst av allt som läge för att ta bort någon napp... ja ja - det går väl fler tåg :-)
 

Artiklar från Familjeliv