Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Foglossning - eller?

Skrivet av Gafsan m.Axel & Kalle
Är det fler än jag som fortfarande har rejält ont i höfter och bäcken? Det har ju gått nästan 2.5 år sen förlossningen och jag hade inte ens speciellt mycket foglossning i slutet av graviditeten heller (i början däremot var det jobbigt, det kan ju tydligen bli så med andra barnet om man får barn tätt).

Jag har inte ont jämt men åtminstone någon gång om dagen känner jag av detta och ibland gör det rejält ont. Någon som känner igen?
Svar på tråden: Foglossning - eller?

Jodå!

Skrivet av  Monika m Tilde
Jag känner av fogarna fortfarande, och särskillt efter att jag ridit. När jag hoppar av hästen så kan jag knappt gå de första stegen, sen går det bättre och innan vi kommit in i stallet går jag normalt.
Måste tillägga att fogarna blir allt bättre nu sen jag började rida igen, så jag tror det handlar om att stärka muskelkorsetten runt bäckenet.
 

Japp!

Skrivet av  Nickis@
Hade foglossning båda mina graviditer, men efter den första gick det över men med 02:a har jag fortfarande problem, kan ha hemska smärtor vid tex mens.
 

Japp!

Skrivet av  Sara med Leia
Samma här! Ibland kan höfterna bara låsa sig, och ofta känner jag smärta när jag går uppför.
 

Jag trodde

Skrivet av  Kristina S
att jag kände av foglossningen fortfarande ett drygt år efter att jag födde Agnes, men när jag väl pallrade mig iväg till en sjukgymnast var hon helt övertygad om att det var korsryggen som spökade, och jag kunde träna så att jag blev mycket bättre.
 

Samma här!

Skrivet av  Anna-Carin med Emma & Pontus
Fast jag har inte heller ont konstant. Det smyger sig på lite då och då...speciellt om man sitter på huk eller drar tung vagn etc.

Det är fogarna baktill som spökar och dem har jag haft problem med under båda graviditeterna. Kände även av de främre när jag väntade Pontus men det försvann helt som tur var ;-). Jag har 2½ år mellan mina barn.
 

jag kände av min

Skrivet av  Marlene & Oscar 17/7
foglossning länge efter att jag fått Oscar. Gick på sjukgymnastik sommaren 03 eftersom det fortfarande inte gått över då. Nu känns det dock mycket bättre, har sällan ont.
 

Tack för svaren!

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
Det låter ju som om det inte är helt ovanligt att man känner av foglossningen fast det gått såpass länge. Tråkigt men skönt iaf att det inte behöver vara något värre. Förr eller senare måste ju eländet i alla fall gå över, eller hur :-)
 

Artiklar från Familjeliv