lånat enkät |
|
Skrivet av | |
* Det roligaste jag gjort idag var: * Jag har så här många syskon (ange små/stora): * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: * Min drömbostad ser ut såhär: * Jag vill ha så här många barn: * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): * Jag har på mig det här när jag sover: * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: * Och jag har använt dem så här många gånger i år: * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: |
|
Svar på tråden: lÃ¥nat enkät | |
|
|
Marlene svarar |
|
Skrivet av Marlene & Oscar 17/7 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Kom nyss hem från Ullared, det var skoj. Hade Oscar med mig och det var massor med folk men det gick bra ändå (ingen kö dock). * Jag har så här många syskon (ange små/stora): Två bröder som är 21 och 25 år. * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Ansiktsbehandling, massage, kläder, böcker. * Min drömbostad ser ut såhär: Oj, svårt, finns så många fina hus, Trivselhus är jättefina. * Jag vill ha så här många barn: Tja, just nu räcker det fint med ett men vem vet vad som händer i framtiden? * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Är väl en blandning. * Jag har på mig det här när jag sover: Trosor. * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Svart bikini. * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Många gånger i somras, älskar att vara på stranden när vädret tillåter. * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: Kan sova länge om jag får, sover gärna 8-10 timmar. * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Hyvel, en gång i veckan kanske? |
|
Annikas svar |
|
Skrivet av Annika m Rebecka & Lukas | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Svar: Rebecka upplevde snö för första gången så där riktigt medvetet. Det var enormt roligt och givande att se det! * Jag har så här många syskon (ange små/stora): Svar: En storebror & en lillasyster * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Svar: Nya skor * Min drömbostad ser ut såhär: Svar: Som den jag bor i nu; lagom stor villa nära naturen men med grannar. * Jag vill ha så här många barn: Svar: Tre eller fyra * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Svar: Mer inne * Jag har på mig det här när jag sover: Svar: Trosor * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Svar: Jag tar en i högen då. Halterneckbikini i vitt med en rosa blomma på * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Svar: Vet inte riktigt, men förutom veckan i Bulgarien går det nog att räkna på en hand. * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: Svar: nio * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Svar: Hyvel eller epilator. |
|
|
|
mina svar=) |
|
Skrivet av Marie,linus00,Evelina02,Emilia04 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: * När jag busade med barnen så dom gapskratta=) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): * 2 stora, en av varje o en lilla syster * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: * Prydnader * Min drömbostad ser ut såhär: * Stort fint hus * Jag vill ha så här många barn: * Många * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): * Inomhus * Jag har på mig det här när jag sover: * Trosor o en topp * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: * Baddräkt, vanlig modell, svart * Och jag har använt dem så här många gånger i år: * 2 * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: * kräver lite sömn så det räcker med 5 timmar * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: * hyvel |
|
Elena svarar :-) |
|
Skrivet av Elena med Tea 2 år | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Att se hur glad Tea är när hon skall till dagis :-) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): 3 småsyrror och 1 lillebror * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: En förlovningsring (har tappat min :-( ) * Min drömbostad ser ut såhär: Gigantisk villa nära havet :-) * Jag vill ha så här många barn: 3 tror jag * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Utomhus * Jag har på mig det här när jag sover: Allt från naken till pyjamas * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: En svart trekantsbikini och en röd hel baddräkt * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Många! Blev en hel del bad och dyk (då har jag baddräkten under våtdräkten)i somras och så har vi varit på badhuset några gånger * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: 8 * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Hyvel och skum |
|
Enkät va kul! |
|
Skrivet av Monica med Tintin | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Dagen är ju inte långt gången men det var kul i morse när jag väckte sonen och han vaknade glad och pigg! Igår var det roligaste att vara ute och leka efter dagis! * Jag har så här många syskon (ange små/stora): En lillasyster och en lillebror. * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Ett ekbord till matsalen. * Min drömbostad ser ut såhär: DRÖMkåken är en röd mangårdsbyggnad med vita knutar vid en slalombackes fot och med en sjö framför.... Eller möjligen kan huset få vara en modern funkisvilla. I vilket fall ska det ha en stor altan och en lättskött trädgård med gott om lekplats till sonen. * Jag vill ha så här många barn: Kanske två... just nu nöjd med ett. * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Trivs väldigt bra utomhus speciellt nu vintertid. * Jag har på mig det här när jag sover: Trosor * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Baddräkten är svart med vita ränder på sidan (adidas). * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Ett par, tre gånger... * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: Minst 8 timmar. * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Veet kräm. |
|
|
|
Mera svar! |
|
Skrivet av Tanja med Paulina 02 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Dragit Paulina i pulka till dagis, så underbart att få vara med om glittret i hennes ögon! * Jag har så här många syskon (ange små/stora): En lillebror * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Espressomaskin * Min drömbostad ser ut såhär: Superfräsch etagevåning med uteplats på Stora Essinge *drömmer* * Jag vill ha så här många barn: Två eller kanske tre? * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Absolut innemänniska * Jag har på mig det här när jag sover: Linne och trosor * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Oftast bikini, hipster trosor och trekantig bh * Och jag har använt dem så här många gånger i år: 10 kanske? * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: 7- 8 * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Vaxar benen, tål inte rakning Får jag fråga vem detär som har hittat på enkäten? |
|
Elizabeth-svar |
|
Skrivet av ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤ | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Att vakna upp till en jollrande & leende liten Yuna * Jag har så här många syskon (ange små/stora): 2 äldre, bror & syster samt en yngre bror * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: - * Min drömbostad ser ut såhär: Som vårat hus, fast med nytt kök, ny inredning m.m. ;-) * Jag vill ha så här många barn: Många:o)! Iaf en till! * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Utemänniska * Jag har på mig det här när jag sover: Nattdress, linne & byxa * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Bikini i ljusrosa med blommor. * Och jag har använt dem så här många gånger i år: En hel del!:) * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: Minst 8 timmar * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: - |
|
Anna-Carin-svar |
|
Skrivet av Anna-Carin m. Emma & Pontus | |
* Det roligaste jag gjort idag var: ~Hmmm...har ju nästan bara städat men det var ju roligt att se resultatet av det ;-) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): ~En lillasyster på 26 år * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: ~En symaskinsreparation! * Min drömbostad ser ut såhär: ~Ett stort gult tvåvåningshus (ca 180kvm) i trä med vita knutar! Stora fönster överallt, även i kök och badrum. Kök och badrum skall vara stora och rymliga. Ljust och fräscht, stor fruktträgård...*suuuuuck* * Jag vill ha så här många barn: ~Just nu vill jag bara ha mina två men man vet ju aldrig om det kan tänkas komma en sladdis nån gång. * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): ~Både och! * Jag har på mig det här när jag sover: ~Trosor * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: ~Tappade bort den i somras men det var en bikini m. halterneck-överdel och hipster-underdel i blått. * Och jag har använt dem så här många gånger i år: ~Hmmm...10-15 kanske * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: ~8 * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: ~Mest hyvel men ibland även vax |
|
|
|
Kristina S svarar |
|
Skrivet av Kristina S | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Åt lunch med en god vän och tog en promenad. Det var ju ganska trevligt. Och så sjöng jag för min lilla Agnes Elisabet i morse. * Jag har så här många syskon (ange små/stora): Fyra storasyskon, varav tre i livet. * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Presentkort på kläder, Gregorius av Bengt Ohlsson. * Min drömbostad ser ut såhär: Den bor jag i, alltså ett enplanshus på 130 kvm med braskamin. * Jag vill ha så här många barn: De jag har, det vill säga två. * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Innemänniska, tyvärr. * Jag har på mig det här när jag sover: Nattlinne eller pyjamas. * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Jag har en blå baddräkt och en röd bikini. Vadå form? Det är väl jag som ska ha formerna? * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Oj, det var inte lätt att komma ihåg. Femton kanske. * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: Gärna nio. Men i alla fall minst åtta. * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Hyvel. |
|
Karin svarar (vem frågar?) |
|
Skrivet av Karin med Ida + bf 21/1 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: ~ En liten lunchutflykt och köpt vintermössa till Ida. * Jag har så här många syskon (ange små/stora): ~En lillebror * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: ~Ny brevlåda, bättre trädgårdsredskap, en lammfäll till bebisen... * Min drömbostad ser ut såhär: ~Som vårt hus fast större. * Jag vill ha så här många barn: ~ 2 * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): ~Ute om det är fint väder, inne om det är ruskväder. * Jag har på mig det här när jag sover: ~ Trosor och t-shirt * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: ~Svart bikini * Och jag har använt dem så här många gånger i år: ~Oj, det var inte många gånger det... 5 kanske? * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: ~ 8 kanske, vet ej, det var så länge sedan... * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: ~Min djungel avverkas med hyvel, allt annat blir outhärdligt antingen dyrt, kladdigt eller plågsamt. |
|
Angie svarar |
|
Skrivet av Angie med Emilia & bf 5/2 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: ~ lekte med Emilia i snön * Jag har så här många syskon (ange små/stora): ~ 2 yngre systrar * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: ~ en presentcheck på H&M skulle inte vara dumt * Min drömbostad ser ut såhär: ~ En villa som vi själva byggt * Jag vill ha så här många barn: ~ 2-3 st * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): ~ på sommaren är jag utemänniska då blir jag tokig av att vara inne, på våren är jag också hellre ute, men övriga året är jag inne * Jag har på mig det här när jag sover: ~ ett linne * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: ~ oj köper nya varje år har många olika färger och modeller * Och jag har använt dem så här många gånger i år: använde dom kanske ett tiotal gånger i sommras * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: ~ 10 timmar * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: ~ med hyvel men önskar mig en maskin |
|
|
|
Anna svarar: |
|
Skrivet av .::Anna & flickorna::. | |
* Det roligaste jag gjort idag var: ~ när vi, hela familjen, lekte ute i snön = ) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): ~ jag har 4 bröder (Anders 30 år, Malte 20 år, Erik 18 år & Oscar 17 år) * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: ~ mp3 minne (dvs en bärbar cd-spelare som jag kan ha till och från träningen - jag älskar musik) * Min drömbostad ser ut såhär: ~ Sekelskiftshus med allt som tillhör = D * Jag vill ha så här många barn: ~ 3 låter lagom ; ) * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): ~ jag älskar att vara ute på galna äventyr! Massor med roliga aktiviteter som t.ex. skidåkning, vandring, badhus, lekgympa, träning, shopping, café besök & massor av annat skoj. Men jag gillar också mysiga hemmakvällar. * Jag har på mig det här när jag sover: ~ nattlinné * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: ~ bikini, en sån som man knyter bak i nacken (svart och mörkgrön) * Och jag har använt dem så här många gånger i år: ~ 2 år kanske? * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: ~ 10 h kanske * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: ~ rakhyvel |
|
Svarar så här: |
|
Skrivet av Monika m Tilde | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Har ridit ut! * Jag har så här många syskon (ange små/stora): 2 äldre. * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: En katt! * Min drömbostad ser ut såhär: Hus på landet, stora öppna ytor och många rum. Ett stall på gården med några pållar i och hagmark runt omkring. * Jag vill ha så här många barn: 7! Fast jag nöjer mig med de tre jag har;) * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Ute * Jag har på mig det här när jag sover: Adamsdräkten;) Eller Evadräkten kanske man ska säja. * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Oformlig orange. * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Fler än 10 * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: 8-9 * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Jag använder hårborttagnings skum! |
|
Gafsan svarar |
|
Skrivet av Gafsan m.Axel & Kalle | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Svar: att äta frukost med familjen är ju alltid lika kul :-) (hektiskt men rätt mysigt och oftast stundtals komiskt också) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): Svar: Två "småsyskon" - en syster och en bror (även om det tar emot att kalla min tvåmetersbrorsa för "liten") :-) * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Svar: en ny dammsugare men det kommer jag inte att få. Får väl köpa en själv. * Min drömbostad ser ut såhär: Svar: tja, huset vi bor i är fint men i drömmen skulle nog golvet vara bytt på några ställen och så skulle det helt magiskt ha uppstått ett hobbyrum, en bastu och en öppen spis... :-) * Jag vill ha så här många barn: Svar: fyra! * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Svar: både och. * Jag har på mig det här när jag sover: Svar: nattlinne eller pyjamas, så här års helst pyjamas med långa ben. * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Svar: en lite sportig (och faktiskt ursnygg!) bikini i marinblått och beige. Formen börjar dock tyvärr bli lite sladdrig eftersom den har hängt med i ca 6 år. (har inte lyckats shoppa baddräkt sen jag fick barn :-) * Och jag har använt dem så här många gånger i år: Svar: rätt många tror jag * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: Svar: 8-9 timmar * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: hyvel |
|
|
|
Hanna svarar |
|
Skrivet av Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Lekt brandman med barnen. Jag hette brandman Rök coh sonen var Brandman Brand och dottern var brandman Eld. * Jag har så här många syskon (ange små/stora): Två stora, en bror och en syster. * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Min stående önskan är något helt onödigt - ett fint smycke eller så men en ny matberedare hade inte varit fel. Inte heller lite snygga kläder. * Min drömbostad ser ut såhär: Ungefär som nu fast med lite större hall, en utbyggnad med mycket fönster och lite mer förrådsutrymmen. * Jag vill ha så här många barn: Har två underbara fantastiska barn men nånstans inombords hade jag nog gärna haft tre (men det blir det nog aldrig). * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Inne om jag är själv, ute om jag har barnen med mig. * Jag har på mig det här när jag sover: Pyjamas * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: mörkrosa i en helt normal bikiniform * Och jag har använt dem så här många gånger i år: 1 vecka på Gran Canaria och 5-6 ggr till. * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: 9 * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Oftast hyvel, ibland medel. |
|
Dina svarar... |
|
Skrivet av Dina m Alice & Valdemar | |
* Det roligaste jag gjort idag var: ~Var och simmade med min hellycklige son, och så var jag på prinsesskalas med dottern:-) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): ~En storasyster och en lillasyster * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: ~Schyssta underkläder är det enda jag kommit på hittills, får fundera mer på det, för den önskan reserverar jag åt maken;-) * Min drömbostad ser ut såhär: ~Öööh vet faktiskt inte...jag kan tänka mig många olika varianter... * Jag vill ha så här många barn: ~Tre men försöker att inte tänka så mycket på det för just nu känns det som om det aldrig kommer att hända:-(( * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): ~Innemänniska för det mesta...men är det fint väder så jag har en chans att känna solens värmande strålar så är jag helst ute... * Jag har på mig det här när jag sover: ~Helst ingenting, om jag är tvungen trosor och nåt litet linne (om det är för kallt eller jag sover borta) * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: ~Den är pepitarutig, ljusblått och vitt. Boxermodell på underdelen. * Och jag har använt dem så här många gånger i år: ~Oj, jättemånga! Varje dag med sol. * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: ~9½ timme...riktigt sömntuta är jag! * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: ~Hyvel |
|
Malins svar |
|
Skrivet av Malin med Vanja -02 + bf 17/12 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: **Mysmorgon med Vanja, första roliga morgonen med mn bråkiga 2,5 åring på jättelänge! * Jag har så här många syskon (ange små/stora): **En äldre syster, o en äldre bror * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: **Böcker, kaffebryggare, diverse småsaker till vårt hem. Vill ha en diskmaskin, men det är ju ingen risk! * Min drömbostad ser ut såhär: **Antingen hus i ngn fin förort till sthlm(bor nu i s-tuna), gärna som jag får vara med o rita på själv. Öppen spis måste finnas, i en gillestuga i källaren. Högt i tak. Eller lgh i stan, stooor mycket yta för barnen, nära parker o grönområden. Just nu har jag inte så mycket krav, mer än att det ska finnas yta. * Jag vill ha så här många barn: **2 st känns som alldeles lagom, just nu känns det nästan som att det räcker med ett:) * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): **Både ock, just nu i mitt tillstånd, blir det t yvärr väldigt mycket inomhus. * Jag har på mig det här när jag sover: **Ingenting, vi har 25 grader varmt här:( så det går inte att sova i ngt. * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: **Ljusblå bikini med mörkare blått mönster(Blomrankor tror jag). * Och jag har använt dem så här många gånger i år: **Oj, har använt den massor i år, blev mycket strandliv i somras. * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: **skratt* just nu är jag aldrig nöjd, men jag kräver åtminstone 8 timmars sömn, om inte 10 per dygn. * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: **Rakhyvel, ska försöka vaxa, men är rädd att det gör för ont! |
|
|
|
Anna S svarar |
|
Skrivet av Anna m Ida 020714 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Att sitta här och läsa er inlägg * Jag har så här många syskon (ange små/stora): En storebror (31) en lillasyster (17) * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Böcker * Min drömbostad ser ut såhär: Vår villa, lite tillbyggd och renoverad * Jag vill ha så här många barn: 2 * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Innemänniska * Jag har på mig det här när jag sover: Trosor, ibland * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Blå Reebok * Och jag har använt dem så här många gånger i år: 2 * För att bli riktigt utsövd behöver jag så här många timmars sömn: 15 timmar * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: hyvel |
|
Linda svarar |
|
Skrivet av Linda L m Calle 9807 och Victor 0207 | |
* Det roligaste jag gjort idag var: Jobbat jobbat jobbat, måste nog säga att frukost med familjen var trevligast idag ;) * Jag har så här många syskon (ange små/stora): En lilla-syster på 27. * Jag tror jag kommer att önska mig i julklapp i år: Kläder, äggkoppar, slalom skidor och lite hemma spa grejjer. * Min drömbostad ser ut såhär: Ett stort hus på landet med grannar som har barn i samma ålder att leka med. * Jag vill ha så här många barn: 2 st * Jag är ute/innemänniska (alltså utomhus/inomhus): Både och * Jag har på mig det här när jag sover: Sover naken så jag trasslar in mig i kläder * Min bikini/baddräkt/badbyxor har följande form och färg: Bikini med byglar, vit med svart mönster * Och jag har använt dem så här många gånger i år: 2 veckor på Gran Canaria och ca 1 vecka hemma * För att bli utsövd behöver jag så här många timmars sömn: ca 7 timmar vilket det sällan blir * Jag rakar benen (om jag gör det) med hyvel/maskin/medel/vax/annat: Hyvel |
|