Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej hej!

Skrivet av Filippa & Novalie-02 & Miranda-03
Längesedan jag skrev här inne, det var nog 3 månader sedan...Nu är ju våra barn stora=) pratar och är allmänt mysiga (OCH trotsiga)=)
är numer ensam med mina 2 tjejer, med 50/50 boende. Har en jättebra relation med barnens pappa så allt känns faktist bra ändå...fast det är lite slitigt att få det att gå ihop med dagis o jobb o så...men det blir nog bättre=)

Hoppas era sommarbarn mår bra!

Kram
Svar på tråden: hej hej!

Heje!

Skrivet av  Maja m. Axel & Hjalmar & Magen v. 20
Måste fråga, jobbar du fortfarande på H&M? Heltid?

Jag gick tillbaka dit när Axel var liten, men det funkade aldrig praktiskt, tyckte jag fick så lite tid till honom och så förde man över stressen, eller tempot från jobbet på hemmet. Vissa dagar hann man bara hem och så skulle man natta. =(

Nu har jag det glamorösa jobbet mattant på deltid på vardagar, och jobbar varannan helg på H&M. Det funkar mycket bättre för mig, och därmed också oss som familj. Säger inte att alla ska börja jobba i skolkök, men jag ville bara dela med mig. För oss funkade det inte att jag jobbade heltid med butikstider så vi är hellre fattiga ett par år framöver. Fast det är ju svårare om man är själv kanske?
 

Hej!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Kul att se dig här igen!
Tråkigt att höra att ni gått skilda vägar, men det måste vara skönt att ni har en bra relation till varandra. Det går ju åt när man har barn!
Hoppas vi får se dig lite oftare här nu *ler*!

Kramisar
 

Har undrat vart du varit :-)

Skrivet av  Elena med Tea 2 år
Jag har faktist undrat vart du tagit vägen! Kul att du är tillbaka :-)
Tråkigt med separationen men skönt att relationen är bra och att det känns ok. Här pladdras det på vilt och trotsas, men inte så farligt, än i alla fall ;-)
 

VV-boendet...

Skrivet av  Emy m. Sebastian 26/8
Hej Filippa!

Trist att höra att ni har separerat!

Eftersom jag och Sebastians pappa också är separerade blev jag nyfiken på hur ni har lagt upp det växelvisa boendet?
Vi kör nu tre dagar var, byter på den fjärde. Sebastian är superklängig på mig när han är hos mig och är ofta ledsen dom dagar jag lämnar honom på dagis och säger hej då och att det är pappa som hämtar på eftermiddagen.
Det kanske är för korta intervaller vi har... har ni börjat köra en vecka i stöten på en gång? Funkar det bra för Novalie och Miranda?
 

Saknad!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Hej Filippa!
Kul att se dig här igen!
Jag tänkte faktiskt på dig så sent som härom dagen och var på väg att fråga ifall någon visste vart du tagit vägen.
Jätteskoj att du är tillbaka :)
Tråkigt att ni separerat, men eftersom det verkar funka bra för er ändå så är det kanske ganska okej?
Hoppas det!
Krama dina söta små från oss!
 

Hallå!

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
Kul att höra av dej igen!
Tråkigt att höra om separationen, men så länge ni mår bra är det ju det som är det vesäntliga!
Förstår att du har det slitigt, min sambo har veckopendlat nu i snart 5 månader och då har jag ändå bara ett barn!

många *kramar* till dej! :)
 

Hej Filippa!

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Vad roligt att se dig här igen! Jag har undrat några gånger var du har tagit vägen!

Vad bra att ni har en god relation till varann trots att ni har gått skilda vägar. Jag är ett sk skilsmässobarn och mina föräldrar har alltid haft en god relation till varann! Så jag är ett levande bevis på att allt kan fungera hur bar som helst fast att föräldrarna är separerade = )

Kul att se dig tillbaka hur som helst!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv