Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första dygnet utan napp

Skrivet av Tina m. Jacob & Oliver
Igår vid middagstid lämnade Oliver över sina nappar till jultomten här hemma. Sen åkte vi till barnens farmor och fortsatte fira jul. Han frågade inte efter nappen en enda gång. Senare på kvällen åkte vi vidare till min syster, inte då heller frågade han efter den. När vi åkte bilen hem var Oliver trött och började längta efter sin napp.

Väl hemma i sängen var han ledsen och kunde inte somna. Han fick då ligga jämte mig i min säng. Han somnade till slut och sov gott hela natten. Idag har han inte en enda gång frågat förrän han skulle sova middag. Den fick ju tomten fick jag säga till honom, ja just det sa han bara och somnade i sin säng utan problem. Så det känns som att detta kommer att gå bra. Känns som ett bra beslut tycker både jag och hans pappa.

Jag är en stor kille nu sa han igår till min syster. Jaa, nu är de inga bebisar längre.

Hoppas alla har haft en riktigt god jul.
Svar på tråden: Första dygnet utan napp

Samma här!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Simone och storasyster fick lämna över napparna till tomten igår.
Vi har pratat om det sedan i somras så det har varit stora förberedelser inför detta *ler*.
När det var dags att sova trodde vi att det skulle bli jobbigt, men ingen av tjejerna verkade nämnvärt ledsna. De hade ju fått MASSOR av paket istället för napparna *ler*.
Simone sade ett par gånger att tomten fått hennes nappar och hon fått massor av paket, ett par gånger innan hon somnade. Likadant nu ikväll. Hon sade att tomten hade fått hennes nappar och hon hade fått massor av paket, sedan sjöng hon sig till sömns istället *s*.

Nej, de är verkligen inga bebisar längre. Nu börjar de bli "stora"!

Kramisar
 

Artiklar från Familjeliv