vill göra en goood fruktsallad...!! FRÅGA!! |
|
Skrivet av | Camilla |
gärna lite ovanlig, ge mig tips, snälla!! mvh Camilla |
|
Svar på tråden: vill göra en goood fruktsallad...!! FRÅGA!! | |
|
|
tips! |
|
Skrivet av Elin | |
Jag brukar hälla i en skvätt cider eller sockerdricka i fruktensalladen. Det blir så mumsigt med kolsyran! ;0) |
|
Jag gillar |
|
Skrivet av Millan m. Liam 0201 & Måns 0401 | |
när det inte är så många olika frukter i, t.ex bara några olika melonsorter och päron. Å kanske lite jordgubbar också, nu när det är säsong. Annars är det väldigt gott att blanda i hackade hasselnötter i en "vanlig" fruktsallad, sålänge ingen är allergisk. |
|
|
|
Åhh, fick något gott.... |
|
Skrivet av Fredrika | |
hos en kompis för ett tag sedan! Hon hade gjort en vanlig fruktsallad med typ banan, äpple, apelsin och melon osv. Sen la hon det i en ugnsfast form och rev LITE vit blockchoklad över. Sen in i ugnen en stund till chokladen smält och det var genomvarmt. Sen hade vi lightglass till!! Sååååå gott!!! Annars älskar jag fruktsallad med jordgubbar i! Det är liksom pricken över i:et!! Lycka till!! Kram Fredrika |
|
=Gino! imt |
|
Skrivet av q | |
q | |
Vår variant! |
|
Skrivet av Ylva :-) | |
Vi brukar bjuda på den här. En vanlig blandning som läggs i foliepkt (1 per person). Över frukten häller vi lite honung o ev vit choklad. Sen får de ligga på grillen medans vi äter mat och sen serverar vi knytena till var o en ev med glass eller vaniljsås till. PS Det är gott med nötter, mandelspån och russin i fruktsalladen. Har man inte grillen igång går det bra med micro men inte i folie ;-) |
|
|
|
Min variant |
|
Skrivet av zingorina | |
Är att blanda säsongens frukter och gärna med passionsfrukt också och sedan hälla över några droppar Mangobalsamicovinäger blandad med lite florsocker. Smaskens. Linda |
|