Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vill göra en goood fruktsallad...!! FRÅGA!!

Skrivet av Camilla
gärna lite ovanlig, ge mig tips, snälla!!

mvh Camilla
Svar på tråden: vill göra en goood fruktsallad...!! FRÅGA!!

tips!

Skrivet av  Elin
Jag brukar hälla i en skvätt cider eller sockerdricka i fruktensalladen.
Det blir så mumsigt med kolsyran! ;0)

Jag gillar

Skrivet av  Millan m. Liam 0201 & Måns 0401
när det inte är så många olika frukter i, t.ex bara några olika melonsorter och päron. Å kanske lite jordgubbar också, nu när det är säsong.

Annars är det väldigt gott att blanda i hackade hasselnötter i en "vanlig" fruktsallad, sålänge ingen är allergisk.

Åhh, fick något gott....

Skrivet av  Fredrika
hos en kompis för ett tag sedan!
Hon hade gjort en vanlig fruktsallad med typ banan, äpple, apelsin och melon osv.
Sen la hon det i en ugnsfast form och rev LITE vit blockchoklad över. Sen in i ugnen en stund till chokladen smält och det var genomvarmt. Sen hade vi lightglass till!! Sååååå gott!!!

Annars älskar jag fruktsallad med jordgubbar i! Det är liksom pricken över i:et!!

Lycka till!!
Kram Fredrika

=Gino! imt

Skrivet av  q
q

Vår variant!

Skrivet av  Ylva :-)
Vi brukar bjuda på den här. En vanlig blandning som läggs i foliepkt (1 per person). Över frukten häller vi lite honung o ev vit choklad. Sen får de ligga på grillen medans vi äter mat och sen serverar vi knytena till var o en ev med glass eller vaniljsås till. PS Det är gott med nötter, mandelspån och russin i fruktsalladen.
Har man inte grillen igång går det bra med micro men inte i folie ;-)

Min variant

Skrivet av  zingorina
Är att blanda säsongens frukter och gärna med passionsfrukt också och sedan hälla över några droppar Mangobalsamicovinäger blandad med lite florsocker.

Smaskens.

Linda