Nån som har nåt bra recept på kyklingfile |
|
Skrivet av | Heidi m Linus 000504 & Lova 030507 |
gärna pointssnålt.... Men andra recept är välkomna oxå... Har kycklingfile i frysen o funtar på att göra nåt av det imorgon... |
|
Svar på tråden: Nån som har nåt bra recept på kyklingfile | |
|
|
Naaaa, vilka |
|
Skrivet av 71:an Nika | |
små gullpluttar du har i din info :) Läs mitt svar på inlägget under. |
|
Tack :) |
|
Skrivet av Heidi m Linus 000504 & Lova 030507 | |
Värmer i mammahjärtat när man får såna kommentarer! :) Tack för mattipset oxå. |
|
|
|
Ska ha paella idag |
|
Skrivet av Nini since 1997 | |
men annars tycker jag det är gott med t.ex. kycklingfilé i ugn med täcke av kryddad yoplait fraiche och massor av champinjoner och broccoli. | |
Det lät jättegott |
|
Skrivet av Heidi m L&L 4,4 kg till 1:a delmål | |
tyvärr så gillar inte sambon o de äldsta barnen inte champinjoner eller broccoli... Men man kan ju anv hela champinjoner ifs, dom är ju lä\'tta att plocka bort. O ha broccolit vid sidan om... Hmmm tål o tänkas på. |
|
kopierar mig själv |
|
Skrivet av Nilla *guldis* | |
till en kycklingfilé: 1 msk mild naturell lätt/yoghurt 1 msk sweet chilisås (obs! ej sweet&sour!!!) 1 tsk soja 1 vitlöksklyfta Marinera några timmar. 225 grader i ca 25 minuter. Servera med ugnsstekta potatiskyftor och andra grönsaker och naturell yoghurt som sås + sweet chilisås 2,5 points för kycklingen om ni viktväktar |
|
|
|
Eller nästan som Nilla *guldis* |
|
Skrivet av maria65a | |
Blanda matlagningsyoghurt (1 burk) med ½ dl sweet chilisås och bre över saltade,pepprade och tinade kycklingfiléer i en ugnsfast form. Låt stå i 225 grader medan du kokar ris. | |
Detta är gott! |
|
Skrivet av Jojo | |
Kycklingfilé med fetaost (5,5 points per portion) 1 port. 1 kycklingfilé kycklingfond att pensla filén med 20 g fetaost, max 16% ½ rödlök 1 tomat ½ äpple 2 msk färsk basilika svartpeppar 120 g kokt ris (1 ½ dl) Pensla kycklingen med kycklingfonden. Smula fetaosten. Finhacka lök, tomat och äpple. Blanda alltsammans med fetaosten. Peppra. Lägg blandningen på kycklingen och sätt in i 225 grader tills kycklingens innertemperatur är 72-74 grader. Servera med kokt ris. |
|