Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dans för 2-åring?

Skrivet av Bel
Hej min lilla flicka på snart 2 år dansar jämt så jag tänkte att hon skulle tycka om att dansa med andra barn. Är det någon som vet om nån grupp för så små barn? Vi bor på södra sidan av Stockholm.
Svar på tråden: Dans för 2-åring?

har bara hittat från 3år

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
Men säg gärna till om du hittar för mindre.
Jag vet att en balettskola inne på Östermalm har dans för småbarn men jag gillade inte ledaren när jag gick där för 8år sedan...
Från 3 år finns bl a på Vattenhuset i Tyresö.
 

Det är nog en blöjgräns

Skrivet av  Tonårsmamma
Så små barn är inte mogna att organisera sig i grupp. Många har ju också blöjor fortfarande. För det ska ju vara dans inte istället för dagis.

Du får låta flickan dansa med någon kompis istället, kanske dansa med henne?
 

Tack för svaren..

Skrivet av  Bel
Dansa med henne gör vi men hon dansar jämt tex när mobilen ringer,det är reklam på tv mm. Hon tvingar även alla barn som kommer på besök att dansa, sist var det kompisens lilla dotter på 4mån som hon försökte dra upp och dansa med =)
 

Håll kvar det

Skrivet av  Tonårsmamma
Som regel brukar ett "intresse" eller en "läggning" hålla i sig genom åren. Så när hon är tillräckligt gammal, så låt henne få börja dansa (vilket jag förstår att ni kommer att göra).

Kanske är hon dessutom musikalisk. Så jag skulle nog kolla med någon montessori (har för mig att det är dom som har pedagogiken när man lär sig spela instrument utan noter, alltså innan man kan läsa noter helt enkelt.)

Är man musikalisk så brukar man också ha språköra. Så satsa lite på filmer och band på engelska också.
 

Vi gillade salsa

Skrivet av  Tina + Angelina -02
Som hålls av Maria Llerena på Caramba: http://www.caramba.nu/
Kolla under babyrytmik, men det finns även från 3 år och uppåt.
Det här är the real thing, ingen musikpedagog med tamburin utan en sångerska med en passion för rytmer och dans!