Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vid vilken ålder kan man börja med slalom? (IMT)

Skrivet av Anna
Svar på tråden: Vid vilken ålder kan man börja med slalom? (IMT)

Friluftsfrämjandet kör ju kurser

Skrivet av  Tess
från 5 år. Men året innan, runt 4 började vi testa att åka.
 

T provade vi 3årsdagen

Skrivet av  Sus + T
T åkte i barnbacken (lift o mellan mina ben nedför) strax innan 3-årsdagen o gillade att åka lift i alla fall. Efter nyår, när hon närmar sig 4 år, tror jag detta kommer bli superbra.
 

min dotter

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
ska få testa i mars när hon är nybliven treåring. Har anmält henne på skidskola i Åre då.
 

min dotter är 2½

Skrivet av  Molle o<:o)>
och hon kommer att få testa i år.
Inte så att hon ska åka dess mer utan mest bara prova att gå i pjäxorna och stå på skidorna lite.
Jobbar som skidlärare och tänkte ta med henne till backen sedan någon dag.

Annars tar vi inte mot barn under 6 år i vår skidskola. Annars blir det lite "dagis". Föräldrarna sätter barnen i skodskola för att få åka själva. Och där satte "innehavaren" stopp.

Tycker själv att 5-6 år är en ganska bra ålder. Visst kan man börja tidigare men då ska det vara barnet på skidor och föräldrarna i skor.

Hur gamla är dina barn?
 

Vi...

Skrivet av  Linda med Albin-99 & Nora-02
(Skidlärare inom Friluftsfrämjandet)tar emot barn som är fyllda 5 år, vi har märkt att det kan vara svårt för mindre barn(yngre än 5 år) att lära sig åka i grupp.

Min pojke började åka vid 2½ år och det var först ifjol när han var 4 år han blev självständig i backen dvs tog liften själv och åkte slalomsvängar i lagom fart ner.
 

Artiklar från Familjeliv