Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Slipning av skridskor?

Skrivet av Humla med Siri och magen v.19
Jag grubblade längre ner på sidan om skridskor eller skidor till vår tvååring, nu föll det sig så att hon fick ärva ett par skridskor... så blev det! :-)

Nu till min fråga, skridskorna är av "skaltypen" och verkar stabila och bra... men skenan är ju helt fyrkantig nertill, ska barnskridskor verkligen vara så oslipade?

Dottern pratar mycket om sina skridskor, nu när det är hockey på teven ville hon prova dem och satt i soffan med skridskorna på fötterna! Det ska bli kul att se vad hon säger om premiärturen!

Tacksam för snabbt svar för vi ska in till stan på lördag och om de inte ska vara det *s* så måste vi försöka få dem slipade då... på söndag ska vi till skridskobanan! :-)

Svar på tråden: Slipning av skridskor?

Frågade

Skrivet av  Jennie
samma sak här inne förra året och fick då tre olika svar ;-)

De nya skridskorna vi köpte i år har vi dock valt att slipa (skålslipade) och det verkar vara mycket bättre än de oslipade som dottern åkte på förra året.

Sonen som är 3 år har åkt för första gången i år och han fixa de det direkt. Visst ramlar han ofta men han tar sig upp själv och tar sig fram ganska bra.
Dottern som är 5 år i år hade svårare förra året när hon började, framför allt att ta sig upp från isen och det tror jag bla berodde på att skridskorna inte var slipade (det blev lite "Bambi på hal is" effekt).
I år åker hon jättebra på sina slipade skridskor.

/ Jennie
 

Jag tycker

Skrivet av  Heather
att ni ska få dem slipade, det är mycket svårare att åka på oslipade skridskor, även med skalskridskor. Gå in på nån sportaffär, de slipar skridskorna till er på stubben!
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Humla med Siri och magen v.19
Nu är de slipade och klara... blev faktiskt förvånad över att det var så pass billigt!

I morgon blir det premiär! :-)
 

Artiklar från Familjeliv