Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vår raket bebis, så gick det till:-)

Skrivet av °::Hannanon nu 5 barns mamma::°
Vaknade klockan fem i 4 av att bebisen rörde sig så mycket i magen..

Det gjorde jätte ont & jag bestämde mig för att gå upp, så att den kanske lugnade sig lite..

In på toa..Kissade som vanligt för 17.e ggn den natten & alla andra nätter också för den delen:-)

Bebben lugnade sig lite då jag kom upp..En SD fick jag då jag satt där på toan..*hmm*
Var det kanske en värk nu?? Klockan är 4.05..

Satt kvar en stund. Fick en till SD eller var värkar??
Joo det var nog en värk..

Klockan 04.10 går jag ner i duschen & duschar av mig lite..Tänker att jag ska nog väcka mannen.

Klockan 4.20 väcker jag mannen, som drömmer ngn konstig dröm & tror han håller på & dör då jag väcker honom*S*.

Nu får han bråttom. Blir nästan hysterisk på mig då jag _aldrig_ klär på mig..Inte så lätt då magen är sten hård hela tiden..
Ska sätta på mig byxorna..Dropp, dropp..Blod & lite vatten kommer på golvet..
NU börjar jag sätta fart. Micke ringer grannen som kommer hit.

Värkar nästan hela tiden, så jag fastnar i hallen en stund:-) Grannen kommer klockan 04.30..
Sätter oss i bilen..Mannen börjar köra..Fortare & fortare..FAAN säger jag, vi hinner inte. Denna bebis kommer att födas i bilen den också!

NÄÄ säger Micke, vi är snart framme..NU trycker det säger jag. Ring upp till förlossningen & be dom möta oss nere vid entre`n..
Micke ringer..

Det är den VÄRSTA bil färden jag någonsin åkt. Varje liten sväng, gupp, ryckning var vidrig!

Nää NU KOMMER DEN , säger jag till Micke!
Vänta, vänta säger han, snart är vi framme & proffsen kan hjlälpa oss..!

Vi svänger upp vid SÖS entrén. Jag har tagit av mig byxorna. BM & uskan står där ute..Jag vinkar dit dom till dörren. De öppnar och frågar om jag kan komma över på båren..NEJ, säger jag den kommer NU..

AJJJJ, det gör såå ont. Micke fiskar upp videokameran som vanligt*S*. Det är ett otroligt tryck neråt, huvudet kommer..1 sekund senare hela bebisen..EN POJKE till!!

Klockan är 04.42 lördag morgon den 18 september 2004. 40 minuter efter första värken..
Kravlar mig upp på båren & vi åker hissen upp till förlossningen.

Känns lite konstigt att vi fött 2 av våra barn i bilen..Men denna gång slapp pappa agera BM, & det är han glad över:-)



Svar på tråden: Vår raket bebis, så gick det till:-)

Det var snabba ryck!!

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
Du hann ju knappt få värkar ju! Skönt att allt gick bra.

Det märks att män inte föder barn.... "vänta"... Vem 17 kan vänta när allt satt igång??!! =D
 

Det är jätte

Skrivet av  ::Hannanon & de 5 barnen::
många som säger: men varför åkte Ni inte tidigare??
*öhh* Tididgare???
Hur 17 ska man kunna åka tidigare?
 

Varför åkte ni över huvud taget? :-)

Skrivet av  Amelie
Skall du inte utöka förlossningserfarenheterna med en hemmafödsel också? Nästa gång kanske?
 

Nej ni åkte väl så fort....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
ni kunde.

Vi åkte ju inte alls eftersom jag inte tyckte att jag hade tillräcklig kraftiga och jämna värkar. *gapflabbar*