Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hannanon!

Skrivet av åj67 m Hanna-93, Malin-94 Ludvig -03
Det måste vara dig det står om i aftonbladet idag. Kul att se en bild på dig.

Kram Åse (som har varit nära att föda på ovanlig plats men som hann fram.)
Svar på tråden: Hannanon!

Såg dig nu med!

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
åh vad kul, att få komma med i tidningen sådär!
 

Kul för

Skrivet av  ::Hannanon & Frode18/9 + 4 till::
Frode att ha senare i livet, tror jag:-)
 

OJ!

Skrivet av  ::Hannanon & Frode18/9 + 4 till::
Berätta när du födde då:-) Tycker sånt är SÅ kul att läsa om:-)
 

Och jag tycker det är lika kul att berätta....

Skrivet av  åj67 m Hanna-93, Malin-94 Ludvig -03
Har 3 barn, 1:an och 3:an har "bredsladdat ut" (var inte slutroterade) så de har behövt lite hjälp på slutet att hitta rätt väg men 2:an hade bättre orienteringsförmåga så där gick det undan.

Jag hade gått 12 dagar över tiden och fick åka in på överburenhetskontroll som jag blev hemskickad från med orden: - Det ser så bra ut så kom tillbaka på måndag om inget har hänt. Jag grinade i bilen på vägen hem för jag ville föda barn. Vi åkte hem, vilade middag och gick på födelsedagskalas men efter bara någon timme kände jag mig så trött så jag ville hem igen. Kl 20 drack jag en kopp kvällste och sen gick jag och la mig för att få sova ordentligt. Tji fick jag för kl 2 på natten vaknade jag av att vattnet gick (inga värkar), jag ringde förlossningen men ville inte åka in för jag ville inte väcka den äldsta dottern mitt i natten men de övertalade mig att komma in men jag behövde inte skynda mig. jag tog en dusch men när jag skulle kliva ur badkaret fick min man hjälpa mig för jag hade så kraftiga värkar. Han körde fram bilen samtidigt som jag ringde och förvarnade mina föräldrar om att vi skulle komma med Hanna. Vi åkte iväg, har 1 timmes resa till förlossningen, men när vi hade åkt 15 minuter var jag tvungen att spänna loss mig och ställa mig på alla 4 i baksätet. När vi kommit ungefär halvvägs så frågade min man om vi skulle åka direkt till förlossningen, Uhmm kunde jag bara stöna i baksätet. Vi fortsätter till förlossningen, min man följer med mig upp till intaget och sen vänder han i dörren för att åka iväg med Hanna till mina föräldrar som bor i närheten av sjukhuset. Inne på intagningsrummet säger BM direkt att det inte är någon idé att vi är kvar där utan jag får gå in på en förlossningssal, på väg till förlossningssalen frågar han (hade en suverän manlig BM) om jag har krystvärkar, nej svarar jag för att i nästa andetag stöna Jaaaa!. Sen frågar han om jag vill ha smärtlindring, jag frågar efter lustgas men då säger BM att jag måste lägga mig ner och det vägrar jag göra. Det tog kanske 15 minuter innan min man var tillbaka igen och då säger BM: Det var tur att du kom nu annars hade du missat allt, 10 minuter senare är Malin född. Det var den absolut bästa förlossningen jag har haft, inga inre undersökningar och ingen j--la CTG och jag var hur pigg som helst efteråt. Jag kunde inte begripa varför sköterskorna envisades med att jag skulle äta frukosten inne på rummet första dagen :-)

Kram Åse