Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inget papper från skolan

Skrivet av J
Jag har inte fårr någon information om när dom ska börja, vilken tid eller dag.. Nu vet jag att det är på torsdag nästa vecka men jag tycker att man borde ha fårr information från blivande fröken.
Har ni andra fått någon information från skolan?
Är jag för tidigt ute kanske?
Svar på tråden: Inget papper från skolan

Vad konstigt!

Skrivet av  Jessica
I maj var vi på besök hos min sons fröken. De pratade med varandra om hur allt skulle bli osv. Sedan pratade hon så klart med mig och jag fick lite information om tider, vilken dag man börjar mm. Ett par veckor senare träffades hela den nya klassen med fröknar mfl. De var där en hel dag och fick känna på kompisarna och skolan.

Jag har inte heller fått några papper, men i alla fall en muntlig information. Jag tycker ju att man skulle få det på pränt också!

Har du/ni varit på besök i skolan?
 

jag har en 1:a i höst

Skrivet av  fröken
och skrev ett brev som skickades hem till alla föräldrar under sommaren. Där stod bl a uppropstider.

Ring till skolan och be att få prata med klassens fritidspedagog eller med rektor som kan ge mer besked.
 

Vi fick...

Skrivet av  lilla L med E
...brev från fröken tillsammans med information om datum och tid för upprop samt läsårsinfo om lovdagar etc redan första veckan i juli!
 

Vi fick info om skolstarten

Skrivet av  Alle
i samband med avslutningen på 6-årsverksamheten i våras.
 

Vi hade

Skrivet av  K@jsa
ett föräldramöte i maj då vi fick info om skolstart tider mm samt en klasslista för nya klassen. Vet att de i en del andra städer skriver tiden för uppropet i tidningen men jag tror att alla som börjar i :an får riktad info hem.
 

Artiklar från Familjeliv