Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till "Gnälliga" mamman

Skrivet av inte längre så näsvis
Har tänkt så på dig idag, du skulle ju ta ett snack "på måndag". Hur gick det? Hur bemöttes kritiken? Blir det bättre tror du? Jag är så nyfiken, så berätta gärna! Vi håller tummarna,
Svar på tråden: Till "Gnälliga" mamman

Hej!

Skrivet av  Agneta H
Jo, maken och jag gick med dottern till skolan idag. Vi tog upp det med personalen på ett lugnt och konstruktivt vis. Jag vet inte om dom förstod allvaret. Dom erkände inte att det var fel men dom hade heller inget att komma med till sitt försvar.
Nu tog vi förstås bara upp det här med den okända vikarien i fredags och sa att vi tyckte att fritidspedagogen kunde ta 6-åringarna och vikarien kunde tagit dom äldre barnen. Uteblivna rastvakter och sådant har vi inte tagit upp än.
Sen gick maken ett varv om rektorsexp och tog upp det med rektorn också. Hon erkände lite svagt att det kanske inte var så lyckat men sa att så brukade dom inte göra. Så jag hoppas verkligen det är så.

Maken stannade kvar med dottern ett tag eftersom hon var ledsen. Det var ju så i fredags också vilket jag tror är den dåliga planeringen med okänd vikarie som ställt till. Han fick iaf gå när det var dags för rast. Det lustiga var då att dom var tre personal. Ingen av dem gick ut på rasten utan alla tre gick för att hämta en låda frukt (som en person klarar bära) som barnen skulle äta efter rasten. Men dom kanske diskuterade det vi kritiserat!;o)

Efter skolan var vi och hälsade på dotterns gamla dagis som vi verkligen var supernöjda med. Jag pratade med en av hennes gamla fröknar som blev riktigt upprörd över att höra hur det hade gått till på skolan. Kändes skönt att höra att även utbildad personal reagerar på detta.

Tack för din omtanke!
 

Hoppas det löser sig nu...

Skrivet av  inte längre så näsvis
...när de fåt upp ögonen på problemet. Lite oskickligt tycker nog jag att det är att inte under inskolningen (dvs ca en månad) ha en av de tre ute på rasten. Så har då vi brukat göra, inte minst med tanke på att man då ser hur de leker och "vilka" de är.
 

Artiklar från Familjeliv