Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur är det med...

Skrivet av Eva
att låta dottern vänta ett år med att börja 6-års. Hon skulle behöva mogna ett år till, tycker inte hon är mogen ännu. Någon som har erfarenhet av det?

Kram
Svar på tråden: Hur är det med...

Ingen erfarenhet

Skrivet av  fru Bill
Går hon på dagis? De brukar vara bra på att se vad de är mogna för. Jag tyckte att inte min son var mogen, men det böev ett jättelyft för honom att börja..
 

finns en kille i min dotters klass

Skrivet av  bani
som väntade ett år. Han är lite barnslig av sig :-). Verkar gå bra, han skiljer sig inte från de andra barnen alls, och han särbehandlas inte för att han är åtta. Visste inte om det förrän han hade födelsedagskalas...

Du känner barnet bäst och vet hur hon skulle behöva ha det. Prata med dagispersonalen om det.
 

Åh om ändå

Skrivet av  Tingeling bf 13/6
mina föräldrar hade sett hur omogen jag var när jag började skolan! Jag är född sent på året och att jag inte kunde sitta stilla, koncentrera mig osv gjorde att jag var hopplöst efter i allt... Det gjorde att jag tröttnade på skolan, det är så tråkigt att vara sämst, jag kom inte i kapp förän i åttan DÅ tyckte jag skolan var rolig. Jag hade verkligen önskat att mina föräldrar sett att jag behövt ett extra år att leka och mogna på! Alla är olika och du känner ditt barn bäst, prata med personal på dagis och fråga hur de upplever ditt barn, känn efter i magen och stå på dig! Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv