Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blomma till fröken?

Skrivet av fru Bill
HJÄÄLP! Jag kom precis på att jag är klassrepresentant och nu är det ju snart julavslutning. Brukar man ge nåt till fröknarna? Är ju lite sent att typ samla nåt nu!!
Svar på tråden: Blomma till fröken?

äsch, du har lite tid på dig!

Skrivet av  bani
Tryck upp lappar fort som attan och skicka med barnen hem eller sätt dig och ring alla i klassen. 20 kr max per barn tycker jag, det är många pengainsamlingar nu och det är jobbigt för den som inte har så mycket. _Så_ fin måste ju inte blomman vara! Så köper du en liten julgrupp eller nåt.

Såg dock på boksnack att de hade gett pocketböcker till fröknar, för blommorna vissnar ändå bara... Kanske en tanke? Kräver lite mer av dig förstås (det måste vara en lite passande bok), men du behöver inte tänka på allergier i alla fall.
 

Vi köpte

Skrivet av  Snart jul
Skånsk ordlista till våra fröknar...lite orginellt och skoj...
 

Blev en annan

Skrivet av  fru Bill
mer aktiv? förälder, som tog tag i det hela. Han går ju i en 123:a med två föräldrar för varje klass, så det fanns några att välja bland. Jag pratade med den andra ettamamman och hon pratade med de andra (tror jag) eller så tog det tag i det ändå.
 

*s*

Skrivet av  bani
Jag blir lika överraskad varje år av det här blomköpandet... Helt plötsligt är terminerna slut liksom...
 

Artiklar från Familjeliv