Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken skola?

Skrivet av Panik
Jag och min man håller på att bli toknervösa inför skolvalet...!! Tänkas sig att våran lilla tös ska börja 6-års nu till hösten och vi har/kan inte bestämma oss för vilken skola hon ska gå i. Det är ju precis inte så att man kan välja och vraka heller men.. Skolan närmast vi bor har alldeles för dålig rykte så ditt skulle jag få väldigt dåligt samvete om jag lät min dotter börja. Har haft henne på kö till Engelska Skolan Norr sedan hon var ett år (ej garanterad plats iofs!) Men hur i hela världen ska vi och för den delen hon kunna/orka åka in till stan varenda dag (bor i en söderförort)!?!?
Hur/vad ska vi prioritera inför skolvalet - jag blir tokig snart, tiden är knappt också blanketten ska in den 15:e !!! Panik!!!
Svar på tråden: Vilken skola?

Ja du

Skrivet av  fru Bill
måste erkänna att vi gick in för närhetsprincipen. Den skolan har iofs bra rykte, så det sammanföll ju. Jag skulle aldrig sitta och åka in till stan, för att hitta en skola. Det måste ju funka i praktiken också. Däremot skulle jag ha kunnat tänka mig att välja en annan skola inom kommunen och skjutsat honom dit om det inte hade varit just "vår" skola, som låg i närheten (många som gör det till den här skolan från andra delar av kommunen) Hoppas att det löser sig på ett bra sätt för er.
 

Artiklar från Familjeliv