Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

kallelse?

Skrivet av 3-barnsmamman
Min son börjar 1:an nu på måndag den 18:e enligt muntlig info i våras när han slutade 6-års. Men vi har inte fått någon kallelse! Idag fick vi en lapp från bussbolaget med tider för skolskjutsen med posten, men alltså inget från skolan.
Har ni fått någon kallelse från er skola? Jag hade ju tänkt följa med honom första dagen, eller gör man inte så numera???
Svar på tråden: kallelse?

Nix men vi fick ett infoblad i våras

Skrivet av  Cissiw
med info om alla lov och viktiga datum under hösten.
Jag följer garanterat med, det gör nog de flesta i vår skola, även treornas föräldrar. Skolstarten varje år är ett skojjigt spektakel kopplat till terminens tema.
 

Fick också info i våras.

Skrivet av  Lena.B.
Jag ska följa med min pojke som börjar i 1:an.
 

Förra året

Skrivet av  fru Bill
började min äldsta 1:an. Blev också förvånad över att vi inte fick nån kallelse, men det verkas som att de inte skickar sånt nuförtiden. Tycker det hade varit trevligt och välkomnande, samt att man hade sluppit känna sig så osäker. Kanske nåt man ska ta upp om den första tiden utvärderas?
 

Vi har fått personlig kallelse

Skrivet av  suss
och självklart följer jag min son till sin första skoldag!! !
 

Står i tidningen! IMT

Skrivet av  Anna
ssssssss
 

Nej

Skrivet av  jessica
Någon kallelse fick vi inte och inte fick vi följa med första dagen heller (inne i klassrummet alltså). Faktum är att vi fårr stränga "order" om inga föräldrabesök förän efter september för att barnen ska få lugn och ro.
 

Artiklar från Familjeliv