Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej här kommer en nykomling!

Skrivet av Kicki med Ludvig 030408+ 3 till
Jag är fyrabarnsmor och min största kille skall börja 1 klass på måndag! Känns verkligen stort 1:a klass!!! Tycker inte det var längesedan han kom till världen! fniss Har har varit hemmabarn men gått i förskoleklass och det har funkat jättebra. Nu när han börjar skolan följer hela klassen med 17 barn men dom får tre nya fröknar. Han kommer inte gå på fritids för att jag är föräldraledig har en bebis på 4 månader vilket jag vet att det kommer bli problem. Förra året fick han dispans det sista halvåret för att träna att äta i bamba och var kvar lite längre tre dagar. Men nu är det inte lika enkelt, dom svarade det skall säkert gå bra. Visst det gör det säkert men det är inte för min skull jag vill att han skall vara på fritids det finns inga barn här hemma på dagarna och vad skall han göra hemma två dagar 11.15 och tre dagar 12.20 jag försöker allt vad kan kan att aktivera dom men det är inte så lätt att altid ha hem extra barn när man har en "skock" själv och jag tycker att det är synd att pojken kommer ikläm för det. OJ vad jag halkadde iväg...
Hur har ni andra det som har barn som inte får gå på fritids har ni skrivit in er på kurser, har många kompisar i området mmmm
Tacksam för svar och sunpunkter
Svar på tråden: Hej här kommer en nykomling!

Hej

Skrivet av  Sofia*
Jag ahr precis börjat arbeta efter att ha varit föräldraledig unde rmånga år. Min stora flicka började förskoleklass förra året. Vi försökte att hon inte skulle vara kvar på fritids men det gick inte. Hon vägrade att gå hem när jag kom. Då hade de haft styrd verksamhet hela dagen, nu ville hon leka. Så vi blev sittandes på skolgården någon timme varje dag. Hon går på en friskola och här finns inga regler om vem som får gå på fritids så hon var välkommen och började efter jul. Och då var deras skoldag ändå lång i jämförelse med er, de gick från 9-14.
 

JA det är ju lite skillnad...

Skrivet av  Kicki med Ludvig 030408+ 3 till
när det inte finns några regler om vem som får vara där och inte. Det är det jag är orolig för att som du säger att dom har styrd verksamhet i klassen det är på fritids dom leker och då slall Anton hem. Jag är bereddd på "strid"...

Kram Kicki
 

Artiklar från Familjeliv