Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett underbart utvecklingssamtal!

Skrivet av Babs
Det var jag på igår. Ni vet.... det är ju jag som skrev om det där när dottern fick gå hem (utan vårt tillstånd) med en granne.... om dålig koll på barnen på skolgården... m.m.

Hur som helst, så hade vi ett utvecklingssamtal igår och där pratade vi i en och en halv timme. Och det kändes JÄTTE BRA. Jag tog upp allt som hade oroat mig (utan att anklaga någon). Jag frågade mycket om hur man skulle göra vissa saker, som t.ex. prata om känsliga saker med dem. Och då fick man ringa hem till läraren (vilket jag tyckte var otroligt.... det trodde jag de absolut inte skulle vilja att man gjorde). Likaså skulle man inte vara rädd för att ta upp vad som helst, så det kändes som om vi verkligen möttes på ett underbart sätt.

Och det viktigaste av allt var att få höra att dottern trivs bra och barnen i klassen trivs bra med henne och så även lärarna. Jag blev verkligen lycklig av det mötet. Och en stolt mamma!

Tack för alla era ord här inne! Det fick mig att se det från lite olika perspektiv och samtidigt inte agera för snabbt, utan vänta på ett bra tillfälle. Vilket visade sig vara igår.

Kram från mig
Svar
Inga svar finns