Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att dansa

Skrivet av Jennie med Clara 030416
är något som Clara älskar på sitt egna lilla vis, så fort vi sätter på musik eller om vi säger "Clara ska vi dansa" börjar hon genast vicka på hela kroppen i en väldig fart samtidigt som hon ler stort -efteråt klappar hon händerna gott!!! Man blir alldeles varm i mamma-hjärtat.
Vi har sedan hon var riktigt liten lyssnat mycket på musik och sjungit och dansat med henne, måste väl vara det som ger så underbart resultat.
Fler dansanta killar eller tjejer??
Kram från oss
Svar på tråden: Att dansa

Jodå...

Skrivet av  Åse med Celia 030407
här svänger det värre också! Just musik verkar otroligt viktigt för Celia. Varje gång jag sätter på en skiva så börjar hela kroppen gunga med i takten och hon skiner som en sol! Jag tror överhuvudtaget att det är väldigt bra att barnen får känna glädjen i musiken. Vi går på musikskolan en gång i veckan och Celia ger järnet varje gång!
 

Philip är inte...

Skrivet av  Petra med Elinor 001113 & Philip 030418
så intresserad, men Elinor var det och är det fortfarande.

När hon var 3 månader låg hon aldeles stilla på golvet och tittade på melodifestivalen. När hon blev äldre så dansade hon så fort vi satte på musik och hon är fortfarande sådan.

Kram
 

Jaadå!

Skrivet av  Zara med fyra prinsessor
Agnes älskar att dansa,men inte till vad som helst!
Nej,irländsk folkmusik skall det vara och helst skall pappa spela själv på fiolen,så fort han tar i fiolen och stämmer den släpper hon allt hon har i händerna och kryper snabbt iväg och letar rätt på honom,reser sej upp mot lämpligt stöd och sätter igång......!
Nog för att alla våra tjejer har växt upp med oss spelande föräldrar men Agnes är den som visat det mest som så liten att hon älskar det!

Kramis**
 

Jepp

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
Joel rockar fett till allt som har en melodi, även mammas underbara stämma (not)!
 

En dansant kille...

Skrivet av  jeanette o Alexander 24/4
men det är mer armar som flaxar än höfter som vickar. Han gillar när det är musik med lite fart i. Han hoppar i famnen då.

Hittade en jätte bra barnskiva idag som heter barn på nytt. Den kan jag verkligen rekommendera ifall ni inte har den.

Kram från oss

 

Vi rockar fett

Skrivet av  Caa+prinsen
här hemma :)

Som stora syster säger. Hon vet precis hur hon ska få igång prinsen och de är aldeles sjövilda och rockar loss i sängen eller i vardagsrumssoffan. Ibland blir jag aldeles iskall och rädd för det har varit nära att de rockar oss till akuten ibland.

För det mesta går allt bra, och barnen måste ju få härja lite tycker jag.

Förresten, kan Clara redan klappa händerna? Jag övar med prinsen varje dag, men det är för svårt för honom än så länge, även om han tycker det är jättekul när vi håller på.

Kram på dig
 

Artiklar från Familjeliv