Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

~~TREVLIG HELG~~

Skrivet av Jennie med Clara + bf 26/6
Hoppas ni får en bra helg, gissar att många ska besöka sina näras gravar och tända ljus.

Jag är ledig i helgen och ikväll ska vi äta lite JULMAT *Ramla inte av stolarna nu*!! Jo du läste rätt, jag har varit såååå sugen på Janssons frestelse i flera dagar så det blir det ikväll med lite enkla tillbehör och så julmust såklart.:-)TOKIGT VA??

KRAM från oss
Svar på tråden: ~~TREVLIG HELG~~

Tack detsamma!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.26
Vi skall besöka pappas grav imorgon och vi har 12 mil att åka. Vi tar med oss picknick och jag har köpt en jättefin krans. Det är jag, sambon och barnen som åker. Sedan äter vi middag på våran kvartegekrog för att slippa laga mat *skönt*

Du är rolig du som skall äta julmat nu, är inte så himla överförtjust i julmaten så det räcker till jul! Men Janssons är rätt gott och det vet jag mamma och pappa ofta fixade iordning hemma på helgerna utan att det var jul. Fast ni kanske skall ha lite andra tillbehör som är juliga!

Kram på dig!
 

Trevlig helg!

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Nej, jag ramlar inte av stolen. Jag har ätit Janssons för några veckor sedan. Igår drack jag julmust och åt lussebullar. Dessutom så har Tomas köpt en liten skinka som han griljerade. Så du är inte ensam om att äta julmat. jag äter ju inte så mycket just nu. Men julmat har jag längtat lite efter.
Vi ska inte besöka några gravar. Men jag kommer att tända ljus här hemma och tänka på de som inte finns bland oss längre.
Kram på er!
 

Knasmaja =o)

Skrivet av  Malin & Linus 030404
Du är precis som jag. Vi drack glögg häromdagen med pepparkakor och idag köpte jag Amelia JUL.

Ha en trevlig helg ni med =o)
 

detsamma vännen

Skrivet av  Myzan & Co
kan det vara bäbisen i magen som gör dig sugen på knasiga saker ;)
hoppas det smakar iaf (hatar Jansson själv).
på 1:a advent tänkte jag slå till med julmust och pepparkakor och lite glögg. få se om jag bakar min goda saffranskaka oxå\' :)
vi ska inte besöka gravar, men jag tänder mitt änglaljus i stort sett varje kväll!
däremot ska vi på sy-mässa imon, jag, lillasyrran, storasyrran, mamma och en kompis till mig :) hoppas dom har nya raggsocksgarner åt mig!
kramar från oss
 

Tack det samma!

Skrivet av  Tina med Elias-03
vad gott med julmat! Jag köpte faktiskt hem julmust igår *mmmmmmmmm!!!*

*kram*
 

Är Jansons

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
julmat?
Det brukar vi äta lite nu och då...

Ha en skön helg! Joel och jag ska mysa. Joel är förkyld och febrig. Pappa och Elias ska på badis.
 

Tack detsamma!!

Skrivet av  • Catharina -33.8 kg •
Det är väl inte helt tokigt att tjuvstarta med lite Jansson? Själv gillar jag inte det nåt vidare, men ändå! :)

Du som är gravid med, klart du ska ha Jansson om du är sugen på det! :-D

kram!
 

åååh juuuul! :-D

Skrivet av  Minifoot m Isac
Jaha inte var jag ledig idag inte. Faktiskt höll jag inte mindre än två föreläsningar, pust och flämt. Vilken pärs, Isac och jag har ju varit förkylda i omgångar under två veckor och inte går det att förbereda föreläsningar när han är hemma. Kan inte hjälpas att "mamma är bäst". Nätterna har bestått av rethosta, thé och föreläsningsanteckningar, med ljuva stunder av sömn då och då! Nästa vecka sjukskriver jag mig på riktigt! Så det så.

Oj inte tänkte jag gnälla? Åh vad härligt med julmat, inte för att jag gillar Jansson för det gör jag inte, men bara en sån grej som julmat!! Här har vi frossat i lussekatter som dök upp i affären för två dagar sedan. Mums! Mina föräldrar hade också julmust för en vecka sen men så gott är inte det heller... enligt mig. Längtar efter finsk leverlåda och stek!

Vem är tokigast egentligen? Jag är julberoende! ;-)
 

Trevlig helg..

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 + bf 15/2
från oss.

vår helg har varit fartfylld... idag var vi på underbarabarn mässan och sen var jag på min sambos konsert med sin kör. Imorgon ska vi titta på radhus, vill så gärna ha lite trädgård till nästa sommar.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv