Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

halkfria strumpor?

Skrivet av Minifoot m Isac
Både svärföräldrarna och mina föräldrar har köpt strumpor och strumpbyxor till Isac som inte har halkskydd under. Jag har inte köpt inneskor till Isac för att de strumpor/-byxor jag köper har alla halkskydd.

* Klarar sig våra små utan halkskydd, tro?
* Var köper man prisvärda inneskor?
* Var köper man prisvärda strumpbyxor med halkskydd?

De strumpbyxor jag köpt är NowaLi och kostade 99kr. Finns det billigare någonstans???
Svar på tråden: halkfria strumpor?

Beror nog lite på...

Skrivet av  Linn v31+Neo-01 & Ronja-03
hur vild ens lilla gosunge är. Men Ronja klarar sig finfint utan halkskydd under, till och med när hon racar runt i lägenheten med Neo.
Har hört att man ska undvika halkskydd på vintern oxå (eller var det kanske i skor öht??). Iaf så kan gummiplopparna kyla ner fötterna på vintern när det är kallt. Och den andra anledningen var att gummiplopparna "sätter sig fast" i skon och foten glider runt i strumpan = tårna böjs och hur det nu var...

Inneskor finns det ju mängder av olika typer. Jag har alltid varit förtjust i mokasiner, som är smidiga och sitter perfekt (om man hittar en modell som passar ens barns fot). Dom är oxå lätta att sätta på och ta av (men inte för barnet) och kan lätt dras på över strumpor. Mina favoriter har nog alltid varit NovaLis mokasiner! Finns ju något billigare på H&M, men dom har inte haft lika bra passform tycker jag!! Men det är nog olika från fot till fot!

Oxå finns det ju tofflor med hård sula, har själv ingen erfarenhet av dom för jag tycker att det verkar skönare när det är mjukt och gosigt *s* Men det finns ju lite överallt!
Och så finns det ju vanliga mjuka tofflor. Köpte billiga och bra på skopunkten... Cerisa eller Blå hundar var det! Dom gillar båda barnen!! Hos mina barn har alltid såna tofflor som är som djur gått hem bäst. Inte bara för att det är gulliga djur tror jag, utan oxå för att dom omsluter hela foten tror jag... Men jag kan ju ha fel! *s*

Så ut å kika runt lite och prova dig fram... Det är ju både du och Isac som ska trivas med det hela!! Lycka till!!
 

Använder inte halkisar

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
Det går så bra ändå. Vi har däremot tofflor eller tjockisar inne, har lite golvkallt.

Det finns en tendens att halkisar blir kalla i skor om vintern. Tror mig ha sett att Åhléns har strumpbyxor med halkpluppar under.

Barn inneskor ÄR dyra. Har än inte hittat nå bra under 100-ingen
 

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
min Flixi behöver halkskydd, men han e ganska snubblig just nu (eller fortfarande ska jag nog säga).
hittade strumpbyxor med halkpluppar i en liten affär i Fruängen för 39 kr paret. köpte mörkblå och grå, men det är helt klart flickstrumpbyxor eftersom det är små mushuvuden med rosett på benen (typ 3-4 st i rad på utsidan benet) samt ett ganska stort mushuvud mitt på rumpan. eftersom mina killar har strumpbyxorna innanför sina mysbyxor + att jag inte är sååå noga så köpte jag dom ändå.
jag köper dock inte de mest "flickiga" som är typ rosa+lilarandiga, glittriga osv *ler*
om du vill så kan jag köpa och skicka till dig - säg bara till! strl är helstrl, alltså strl 80, 90, 100 osv. köpte strl 80 till Felix (han var 83,5 cm den 23/9) och dom kommer nog räcka ett tag iaf :)
min mäjl finns i min info ifall du vill ha hjälp och så behöver inte alla andra läsa om våra strumpaffärer ;)
kramar från oss
 

tillägg

Skrivet av  Myzan & Co
mina killar har varsitt par tofflor med sula som dom ibland har inne. har köpte beg på en secons hand affär här i vårt lilla centrum (Västertorp).
dom önskar sig varsitt par mockasiner i julklapp av sin ena moster oxå\'.
kramelikram
 

Elias har inte

Skrivet av  Tina med Elias-03
strumpor med halkskydd. Det känns inte som det behövs längre. Däremot har han moccasiner som vi har köpt på HM tror jag. Det finns även i skobutiker (dyrt), KappAhl och PoP.
 

Hej!

Skrivet av  Anna med Sebastian03
Skriver aldrig här lägre, men läser lite ibland. Såg din fråga och måste ju bara svara eftersom vi gjorde ett sånt fynd för ett par veckor sedan. Sebastian använder inte strumpor (tar av sig dom själv så fort han får chansen) så vi köpte ett par inneskor/tofflor på Kalle P-sko med Nalle Puh på, de kostade bara 100 kr och Sebastian älskar dom!
 

Hej!

Skrivet av  Anna med Sebastian03
Skriver aldrig här lägre, men läser lite ibland. Såg din fråga och måste ju bara svara eftersom vi gjorde ett sånt fynd för ett par veckor sedan. Sebastian använder inte strumpor (tar av sig dom själv så fort han får chansen) så vi köpte ett par inneskor/tofflor på Kalle P-sko med Nalle Puh på, de kostade bara 100 kr och Sebastian älskar dom!
 

Oj! Lite tjatigt :-) *imt*

Skrivet av  Anna med Sebastian03
.
 

Artiklar från Familjeliv