Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite uppdatering från oss oxå...

Skrivet av Erika med Emilia
Vart ska man börja?
Nu förstår jag att ni här inne inte orkar/har tid att skriva så mycket sen ni börjat jobba. Jag orkar knappt slå på datorn! Och jag jobbar bara 5 timmar om dagen! *ler lite*
Min första vecka på jobbet så va ju Emilia sjuk. Halsfluss. Men pappa Jonny stannade hemma och gosade och pysslade om.
Sen blev hon frisk och allt var "som vanligt" vad nu dte är. *ler*
Tiden rullar på här hemma och Emilia babblar på mer och mer för varje dag som går. hennes ordlista börjar bli RIKTIGT lång nu! *stolt* ;)

Sen så har ju det otänkbara hänt!!! Det som verkligen INTE får hända har nu tillslut hänt! Man skulle kunna tro att hon drabbats av en obotligsjukdom, men så är inte fallet. Om man inte kan kalla SAKNAD för en obotlig sjukdom. ;)
Det var Torsdagen den 28/10 och klockan var 21.55. Vi gick av tunnelbanan i Hagsätra efter att ha vart på födelsedagskalas. Emilia sov sött i vagnen men vaknade när vi började böka på henne kläderna och vi skulle gå av. Vi började gå genom centrum och ner på gångvägen på andra sidan när vi upptäcker att nallen är BORTA!!! nallen med stort N! Katastrof! jonny springer tillbaka och letar längs vägen men ingen nalle. Springer till tunnelbanan och frågar spärrvakten som tro att han menar en mobiltelefon när han han frågar om han möjligtvis inte fått in en grå nalle. Suck. springer upp till tunnelbanan som fortfarande står inne eftersom det är sista stationen. Går in i vagnen och kollar. Ingen nalle.
Vi letar vidare och frågar på de affärer som fortfarande har öppet om dom fått in en grå nalle med röd och vitrandig tröja. Ingen lycka här heller.
Jag känner på mig att den måste ju va på tunnelbanan och skyndar tillbaka dit när jonny kommer på att han tittat i fel vagn! Precis när jag kommer upp på perongen stängs dörrarna och tunnelbanan åker iväg. NEJ!!! Hur ska det här gå nu då? *undrar*
Med tunga steg går vi hem. Rotar runt efter en annan nalle som skulle kunna passa fröken. Efter mycket om, och men så duger min gamla nalle.
sen dess har vi ringt Connex, vart på hittegodsavdelningen, skrivit insändare till StockholmCitys sms-sida, men ingen lycka.
Och dåhade jag satt en namnlapp på nallen t.o.m.! Där det står namn och hemtelefonnummer! Att inte folk kan orka att bara lämna in nallen till spärrvakten elelr ringa telefonnummret som står på! Blir så ledsen.... vet inte vem som e mest ledsen.. jag eller Emilia... *ler lite*
Min kompis är så söt så hon har skickat efter en ny från H&M men dte är ju inte riktigt samma sak.... även om inte Emilia tänker på det. :)

I helgen fick hon ögoninflammation... IGEN! Så igår va min bror så snäll att han passade Emilia medans jag jobbade. Trodde hon skulle va ättre tills idag men igår kväll kräktes hon och inatt vaknade hon med 40,5 graders feber! Så det var bara till att vara hemma eftersom brorsan inte kunde ta henne idag. Men nu när vi tog tempen här på eftermiddagen så hade hon "bara" 38,1 så det går ju åt rätt håll iaf!

Annars har det väl inte hänt så mycket här...
Hoppas det är bra med alla andra här inne!

*kramar*
Svar på tråden: Lite uppdatering från oss oxå...

åh nej

Skrivet av  Myzan & Co
inte nallen :(
fy så jobbigt, hoppas att den nya kommer snart iaf!

min Flix e oxå\' dålig. tror han har ögoninfl oxå\'. har kokat kamomillthe som jag ska tvätta hans ögon med när han vaknar.

massa krya på er kramar från oss
 

*ler* sötnos!

Skrivet av  Erika med Emilia
Du e för go du. Nallen har redan kommit och Emilia använder den som den gamla.. det är jag o JOnny som har svårt att förlika oss med tanken.. *ler lite*
Hoppas att lill-killen även han kryar på sig snart han med!!!

*kraaamar*
 

Hej!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Kul att "se" er, ni är saknade!!

Det där med att inte ha tid känns igen, iaf i början när man precis kommit in i dem nya rutinerna då är det kaos.:-)
Nu är jag inne i en dataperiod igen och hänger ganska mycket här, men så är jag som en zombi också och orkar inte mycket mera=gravid.
Vi har blivit hemma en hel del också pga sjukdom.:-(

Vad ledsamt med nallen!!!
Vi var med om samma sak för länge sedan, Claras älsklingskanin Kalle försvann (tappades) och återfanns aldrig, jag var så otroligt ledsen och grät över den förlorade familjemedlemen.
Den är så betydelsefull för Clara då hon inte har napp, utan har kaninen istället.
Vi hade ju turligt nog tänkt på det och hade en i reserv så vi tvättade den så den blev lite använd och hon tog den till sig, nu är den lika sliten som den första och vi har ytterligare en på reserv ifall denna försvinner. Frågan är om hon skulle acceptera en ny nu då hon är så stor.

Hoppas hon tar till sig den nya nallen och hoppas hon kryar på sig snabbt lilla Emilia!!!
KRAM från oss
 

Skönt att känna sig lite saknad..

Skrivet av  Erika med Emilia
Jag läste om att ni oxå varit sjuka. jobbit! *kramar om* Hur står dte till med magen? Förutom tröttheten o det? Vilken vecka är du i? Syns det än?

Ja det är verkligen jätte trist med nallen! Men hon har ju både snutte och napp så dte va bara att hitta en nalle med den sortens tvätt-råds-lapp som hon gillar. Den ska kännas på ett speciellt sätt så sitter hon och gnider den emellan fingrarna. *ler* Ser jätte sött ut! Och den nya nallen har bytt material på sin lapp så vi blev lite oroliga att d inte skulle funka mend te gjorde det! men däremot om vi skulle tappa snutte-tröjan (min gamla t-shirt) skulle det nog bli verklig katastrof här hemma!

Tack för kramarna!

*kramar tebax*
 

Hej Erika och Emilia

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Vilken otur att hon tappade bort nallen och vad tråkigt att ingen hade lämnat in den eller ringt, när du t o m hade lapp på den. Men det är ju bra att den nya nallen går bra oxå.

Inget kul att vara sjuk :-( och öroningflamation som gör så ont. Jag hoppas att hon snart kryar på sig.

Vad kul att hon pratar mycket. Victor är oxå en som pratar väldigt mycket. Det kommer nya ord nästan varje dag.
Många krya på dig kramar till Emilia kommer här!
 

Inte öron utan ögon...

Skrivet av  Erika med Emilia
..inflamamtion.. mend et är nog inte så kul dte heller. *tror* Hon brås mycket på mig där. Jag va likadan när jag va liten. Bara det blåste lite lite så fick jag ögoninflamation.

Tack för krya på er kramarna! :)

*kramar*
 

Oj, läste visst fel :-)

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Nej, det är INTE kul att ha ögoninflamation. Hade det ganska ofta som liten. Fick det för något år sedan igen i samband med att Anton och jag var förkylda. Det var lika otäckt då som jag minns att det var.
Kram på er!
 

kan allt om försvunna nallar

Skrivet av  annika
ella tappade sin nalle o hon saknade den i ca3 v. nu har vi hittat en annan, men ändå - den första nallen är speciell.
 

Mmm.. verkligen!

Skrivet av  Erika med Emilia
Vilken tur att hon tillslut tog till sig den nya!
 

Stackars nalle

Skrivet av  Tina med Elias-03
vad han måste känna sig ensam och övergiven ;-) Hoppas han kommer till rätta.

*krya-på-kramar*
 

*ler\'

Skrivet av  Erika med Emilia
Ja stackars honom! Han är ju ensamast i världen ju! *tror* ;)

Tack för krya på dig kramen säger Emilia
 

Ja man har

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.27
ju inte samma tid som innan, trivs du bra på jobbet annars? Vad trist med Emilias nalle. Victoria blev av med sin älskade snuttefilt när hon var liten och vi fick ge henne en ny, som tur gick det bra! Den hänger med fortfarande fast den är inte lika viktig längre *L*

Jobbigt med ögoninflammation, hoppas hon snart blir frisk. Och haft halsfluss också, jösses vad jobbigt!

Kram på er!
 

Hej hej!

Skrivet av  Erika med Emilia
Nu mår Emilia mycket bättre men har haft sisådär 38 grader i går och runt 38 idag så hon får va hemma imorn oxå. Fast idag o imorn så får jonny va hemma med henne.
Jag älskar mitt jobb! Trivs hur bra som helst och tycker dte är jätte kul! det som är lite tråkigt är väl att det inte är full tid och om det inte blir det tills mina a-kasse-dagar är slut så får jag nog kanske söka mig efter ett nytt jobb. :( men det är som sagt tid kvar tills dess!
Hur står det till med er då?

*kramar*
 

det ska vara en KANIN

Skrivet av  Minifoot m Isac
japp. "Titta, kanin!" till höger och vänster, reklam på teve, eller naturfilm eller en bild var som helst. Nalle Puh är inte alls lika populär som hans kompis Kanin! Han har ett mjukdjur som är en brun kanin och den fick följa med till dagis på gosedjurskalas. Nu är den så kär så. Svärföräldrarna kände sig också tvugna att köpa en annan "kanin" som han kan ha där! :-)

Nu håller vi tummarna för att inte Kanin ska förolyckas.
 

Håller oxå tummarna

Skrivet av  Erika med Emilia
allt vi kan! Du får sätta koppel på Kanin så han inte skuttar iväg! ;)
 

Artiklar från Familjeliv