Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

18 månaders kontroll och lite annat

Skrivet av Anna-Maria m. Anton & Victor
Idag har Victor varit på koll på BVC. Det var inget kul alls. Han gallskrek hela tiden. Ville inte bli vägd eller mätt och absolut inte ha någon spruta. Men det fick han ju ändå. Åh, vad ledsen han var.
Så här stor har han blivit:
Vikt: 9200 gram och längd: 81 cm. Så vi har en lång och smal kille alltså.
Dessutom så misstänker läkaren att Victor har bråck.Så han skulle skicka remiss till kirurgen. När han sa det så började jag att gråta. Det blev bara för mycket. Men både sköterskan och doktorn var jättegulliga och tröstade mig.

Tomas har varit på sjukhuset idag, hos kirurgen. Han har en förträngning i ändtarmen, så för varje gång han går på toaletten så spricker det upp igen. Så nu väntar han på att få tid för dagoperation.

Jag har förmodligen fått urinvägsinfektion så jag måste till vårdcentralen imorgon och lämna ett urinprov. Det är inget kul :-(. Det är tur att det är bra med Anton iaf.

Hoppas att ni andra har haft en bättre dag.
Kram på er!
Svar på tråden: 18 månaders kontroll och lite annat

men hu

Skrivet av  Myzan & Co
vilken kass dag :(
stackars Victor som var så ledsen.
stackars Tomas som måste få op.
stackars dig som har uvi.
bläää helt enkelt...
nåja, hoppas splen skiner på er imorgon och att dagen blir toppen!
massa kramar från oss
 

Ja det var ....

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
...lite mycket idag av allting. Det har gjort att jag har inte alls mått något bra idag. Får väl hoppas att morgondagen blir bättre. Våran otur började faktiskt redan igår kävll. För när vi skulle göra kaffe. Så fungerade inte vår kaffebryggare. Säkringen hade gått på den. Så idag har vi varit och köpte en ny. Nu tycker jag att det får vara slut på våran otur.
Kram på er!
 

Nää men :-(

Skrivet av  Tina med Elias-03
"en olycka kommer sällan ensam" sägs det ju ... *kramar om*

Nu tycker jag det är din tur att må bra och bara njuta av livet!
 

Precis!

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Det tycker jag oxå! Att det är min tur att må bra alltså. Tyvärr så har jag inte mått något bra alls idag.
Kram på er!
 

Vilken otur ni har då vännen!

Skrivet av  Erika med Emilia
Inte bara en grej utan flera! Hoppas verkligen att allt går som det ska och att ni snart piggar på er och mår bättre. Vi tänker på er och änder amssor emd kramar till er allihop!

*kraaaam*
 

Du är gullig du!

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Ja, nu hoppas jag att vi får ha lite tur. Usch, det har varit jättejobbigt idag.
Stor kram till er!
 

Hoppsan..

Skrivet av  Erika med Emilia
...såg att tryckfels-nisse vart i farten.. men du lyckades ju se vad jag skrivit iaf... ;)
Sänder några fler stooora kramar idag oxå!
 

Tack :-) *imt*

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
.
 

Nej men

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
kära du vad mycket ni får gå igenom, nog med det som är ju!!!

Stackars Victor som var så ledsen, hoppas det inte är något bråk. Håller verkligen mina tummar!

Vad besvärligt för din make och för dig med, hoppas ni får hjälp fort och blir bra igen.

Sänder mängder med kramar, tröstande sådan till hela familjen.
KRAM från oss
 

Gulle dig!

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Ja, jag tycker oxå att det är nog med det som är.
Vad det gäller Victor så är det nog bråck. Doktorn sa att det var långt ifrån säkert att de skulle göra någonting åt det. Så vi får väl se.

Det ska bli skönt när Tomas blir riktigt bra. Men just nu så hoppas jag faktiskt på att han blir fortsatt sjukskriven. för jag behöver ha honom hemma. För jag mår bättre då. *Gråter* Vet inte hur mycket mer jag orkar.
Mailar dig imorgon.
kram och tack för att du finns!
 

Nej men fy!

Skrivet av  • Catharina • -33.8 •
Vad mycket elände ni drabbas av på en & samma gång då :-(

Som sagt, skönt att det är bra med Anton åtminstone, men nog tycker jag ni kunde få må bra allihop!

Många kramar,
 

Hej Catharina!

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Tack för kramarna och för att du tänker på oss. Jag tycker oxå att det kunde få vara bra med oss allihop.
Kram på dig!
 

Men så mycket

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.27
elände på en och samma dag! Nu är det dags att turen kommer till er!! Vad skönt att du blev sjukskriven och att läkaren verkligen lyssnade på dig!

Kram på dig!
 

Hej Anna

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Jo, det är bra att jag blev sjukskriven. Nu tycker jag oxå att det är våran tur att må bra.
kram på er!
 

Hur har det gått..

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 + bf 15/2
med proverna. Hoppas du fått hjälp om det var UVI.

Skönt att alla siffror såg bra ut på kontrollen. Det var en långsmal kille som sagt.

Vad innebär brock förresten?

Kram
 

Hej Jeanette!

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Nej, jag har inte fått något svar på om det var uvi eller inte. Nu känns det lite bättre. Så jag vet inte om det är något psykiskt eller inte. Ja, du vad bråck är. Det var en bra fråga.
Ljumskbandet kan kännas som ett stramt band mellan mage och lår.
Vid tryck från insidan - vid hosta eller ansträngning med bukpressen - kan det uppstå en utbuktning genom den svaga punkten. Detta kallar man för bråck.
Ett bråck är täckt av hud och underliggande fett- och bindväv. Därutöver består bråcket av en påse, bukhinnan, vari det kan ligga till exempel en tarmslynga. Ofta glider bråcket omkring och kan försvinna när man ligger och komma fram när man står och "pressar". Detta har jag kopierat från Netdoktor och det är den enklaste förklaringen jag har hittat på vad bråck är.
Kram på er!