Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej.

Skrivet av Miriam med David och Ella
Det blir inte mycket jag skriver här nuförtiden. Tiden räcker inte till. Jag kämpar på för att inte sjunka ner i depression igen, och det går trögt. Det är inte roligt alls, det vet ju ni som lider av samma sak. Det mesta känns mer eller mindre grått. Barnen går mig på nerverna, särskilt Ella som verkligen är "på" allting. Ingenting kan hon låta bli - och vi håller på att bli tokiga. Som motvikt till mitt inlägg här kan jag be er titta på bilderna i infon och på min hemsida. Under Fotoalbum finns nu Fotoboken och där finns många bilder som visar hur underbar Ella _egentligen_ är. Det är bara det att jag är så less. Jättejobbigt.

I morgon ska vi flytta ett loft hit till oss. Bekanta med likadan lägenhet ska göra sig av med det, och vi får köpa det för 1500 av dem, ett jättefint loft. Då får David ett eget "rum" och det kommer förhoppningsvis att förenkla saker och ting.

Jag måste fråga er: Är det någon av er som blivit deppiga av att äta p-piller? Jag äter nu Trinovum sen en dryg månad tillbaka, och jag har ätit dem förut utan att känna så här. Sedan läste jag en artikel i DN om andra som blivit deprimerade av p-piller. Någon som känner igen det?

*deppiga kramar*

Svar på tråden: Hej.

Hej Miriam!

Skrivet av  Anna - Maria m Anton och Victor
Jag vet hur du känner dig och nej det är inte kul. Jag hoppas att du snart hittar ljuset igen och att du inte sjunker allt för långt ner. det skulle lika gärna ha kunnat varit jag som skrev inlägget. Vad härligt det låter med loft. Hoppas att det blir bra. Jag tycker att Ella är en jättesöt tjej. Var in och tittade på din hemsida. Jag åt p-piller och mådde jättebra på dem. Men så blev jag med Anton trots att jag åt dem så jag slutade. Efter graviditeten och ammningen så började jag med dem igen. Jag själv märkte ingen skillnad med Tomas sa att jag skulle sluta med dem för han tyckte att jag var så depprimerad. Jag gjorde ett uppehåll med pillrena och då märkte jag hur bra jag mådde då. Så det blir inte några fler p-piller för min del.
Jag sänder en JÄTTESTOR kram till dig!
*Kramar om*
 

Hej

Skrivet av  Tina med Elias-03
vad jobbigt att må så :-( *kramar om* P-piller är ju hormoner så det vore ju inte speciellt konstigt om de skulle påverka. Hoppas att du kan få lite julstämning - det brukar i alla fall få mig att bli glad.

Ta hand om dig! *kram*
 

Hej!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Först vill jag skriva att jag ätit Trinovum för länge sedan, flera år sedan och fick byta p-piller pga att jag blev jättekonstig i humöret av dem, kände inte igen mig men när jag slutade blev jag mig själv igen.:-) Kolla upp det tycker jag!

JÄTTEKUL att se dig, jag har tänkt på dig men ju vetat genom din inlägg att du nu har ont om tid, vilket jag förstår.
Jag sitter inte fullt lika mycket här men passar på någongång om dagen att titta in och läsa eller skriva.

Vad trisst att du inte mår bra, hoppas du får rätsida och att du snart blir bättre igen!

Ha det gott och STOR KRAM till barnen och dig, hoppas vi "skrivs" snart igen!
KRAM från oss
Ps, Trevlig 1:a advent!
 

hej vännen

Skrivet av  Myzan & Co
va skoj att "se" dig igen, det var alldeles för länge sen...
trist att du måste kämpa mot depressionen :(

mysigt med loft till David, han kommer tycka dte är super tror jag :)

ang att bli deppig av p-piller... har inte råkat ut för det själv men kan tänka mig att det är en biverkning som är rätt vanlig. kroppen vet juh inte alltid hur den ska reagera på hormoner (detta är dock min egen teori). kan du inte kolla med din gyn för säkerhets skull, kanske byta p-piller-sort?

ang obstinata barn - Felix e hemsk han oxå\'.
ska bara ha det Vincent har även om han har en precis likadan. får han inte som han vill så ylar han precis som om vi höll på att ha ihjäl han *suckar*
biter och slår Vincent jämt, även helt oprovocerat *dubbelsuck*
jag vet att han både hör och förstår när jag säger ifrån men han skiter högaktningsfullt i det *ghaaa*
känner mig som en usel mamma OFTA eftersom jag höjer rösten mot Felix.
orkar inte riktigt med mina busbanditer på det sätt jag önskar, men denna foglossning tar död på mig snart och har redan dödat både mitt humör och tålamod *skäms*

skickar en busslass med varma kramar till dig vännen,
sköt om er nu!
 

jag blev jättedeppad

Skrivet av  annika
av mina första ppiller. fast det gick över efter ca 3 mån. men det var jobbigt tills det gick över. lycka till med allt
 

Hej vännen..

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
usch det lät inget kul jag vet hur det känns att vara depp, här går det i vågor men inte pga P-piller men som du säger det kan mycket väl vara dem som spökar...

kram på dig..//
 

Hejsan!!

Skrivet av  My och Lucas
yrkesskadad som jag är så har jag ju en FASS hemma:-)
Nedstämdhet/depression är en vanlig biverkning av just Trinovum så mitt råd till dig är: kontakta barnmorskan/gynekologen och byt p-piller. Det är verkligen ínte meningen att du ska må så här!!

Ang Ellas humör så kan jag "trösta" dig med att Lucas är precis likadan. Klättrar på ALLT, pillar på ALLT, obstinat till tusen etc. Kan också trösta dig med att mitt humör tryter ett par gånger om dagen, man är helt enkelt inte den pedagogiska mamman man skulle vilja vara :-(

Hoppas att du snart mår lite bättre!!
Kramar
 

Hej allesammans.

Skrivet av  Miriam med David och Ella
Tack för era varma, omtänksamma och kloka inlägg. Just idag känns det bättre, kanske för att jag bestämt mig för att sluta med p-pillren. Jag pratade med en sköterska på mvc och hon misstänkte samma sak. Jag ska också träffa min barnmorska framöver. Men jag slutar med pillren idag, och bara det får mig att må lite bättre ;-)

Trots att deppet igår hade greppet (obs, rim :-)) om mig så blev dagen okej. Det var efit-dag (tjat, tjat, tjat... ;-)) så ni som vill se hur det var är välkomna till min hemsida.

*många kramar till er alla*
 

Hej Miriam!

Skrivet av  Minifoot m Isac
Precis som du så hinner/orkar jag inte engagera mig lika mycket här numera. Jag har haft det fullt upp ett tag, med både helfartskurs, halvfartskurs och tentarättning samtidigt som Isac och jag turats om att vara dunderförkylda med feber. Isacs pappa har dessutom varit iväg på kurser med jobbet med övernattningar och hela paketet... Nu har jag bara halvfartskursen kvar över julen, plus några tentarättningar till! Det ska jag nog klara! :-)

Ett bra tips mot depressioner så här års är glögg, pepparkakor och tända ljus! Inte helt fel heller med fotbad när frosten knäpper i takstolarna.

Trist att du har reagerat negativt på dina p-piller. Sånt kan förstås hända. Om du orkar kan du ställa fler såna frågor på snacket Hälsa - preventivmedel, där får man jättebra svar! Själv blev jag helt labil ett tag med min spiral men det har lagt sig.

Ha det så bra i julstöket och krama Ella från Isac.
 

Artiklar från Familjeliv