Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Elias har fått sluta på onsdagar :-(

Skrivet av Tina med Elias-03
Elias började hos dagmamma den 1/10 och det har gått jätte bra - utom onsdagar. På onsdagar är nämligen alla 4 dagmammorna och alla barnen i en lokal hela dagen - men andra ord i pricip dagisverksamhet istället för dagmamma. Elias har varit så ledsen där att nu har vi tillslut fått ändra vårat schema så han är hemma onsdagar. På ett sett tyckte jag det var bra med verksamheten de har på onsdagar ... men vi valde faktiskt dagmamma av en andlening! Elias klarar inte dagis! Efter nyår skall sambon börja jobba heltid igen och Elias dagmamma är ledig på tisdagar. Med andra ord måste Elias fortsätta att bara gå 3 dagar i veckan. Som tur är gåt min mamma i pension och kommer att ta honom en dag i veckan och jag en dag. Men tänk om vi inte hade haft den möjligheten, hur skulle vi ha gjort då?? Jag blir lite arg när jag tänker på det faktiskt :-(

Jag var bara tvungen att ventilera det lite ...

*kram* på er!
Svar på tråden: Elias har fått sluta på onsdagar :-(

Hej!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Åh vad ledsen jag blir när jag läser om Elias, att han varit så ledsen på onsdagarna. Det värker i mitt hjärta.

Men _om_ det inte fungerar för ett eller flera barn att vara i större grupper, måste inte dagmamman ta hänsyn till det då? Jag menar precis som du skriver så har ni ju valt dagmamma av en anledning!
Jag blir faktiskt också upprörd när jag läser.
Fick ni reda på när ni fick platsen att dagmamman inte arbetade hetid/inte kunde ha heltidsbarn hos sig när ni fick erbjudande om platsen?

I ert fall är det ju jättebra att du och din mamma kan ha Elias, personer han är trygga med osv men jag tänker som du: Hur hade ni gjort annars??

Varmt lycka till och ge Elias JÄTTEKRAMEN ifrån oss!
 

4 dagar i veckan

Skrivet av  Tina med Elias-03
tror jag räknas som heltid för en dagmamma. De har ju lite längre dagar än oss med "vanliga" jobb. Däremot det där med onsdagar var något vi fick reda på i efterhand. På onsadagran arbetar dagmammorna i skift och alltså är Elias dagmamma inte ens där hela onsdagen. Just när vi sökte dagmamma var det dock ingen som upplyste oss om att de inte arbetar 5 dagar i veckan.

Elias dagmamma är jätte gullig och har själv föreslagit att hon skall skola in honom i den lokalen de är i på onsdagar genom att bara ta hennes lilla grupp dit på andra dagar och bara korta stunder för att vänja honom. Jag är verkligen jätte nöjd med henne. Det är själva upplägget (som inte hon kan råda över) som jag inte är nöjd med. Det var verkligen inte roligt att lämna Elias på onsdagar då han var så ledsen att han kräktes ibland :-(

*kram*
 

men fy

Skrivet av  Myzan & Co
så trist :(
förstår att du är besviken...
alla barn är inte dagisbarn utan passar bättre med dagmamma och då vill man juh att det ska vara så som man valt. ni har juh valt dagmamma för Elias välmående då ska han juh inte behöva tvingas att vara med om detta *surar*

vilken otrolig tur att din mamma kan ställa upp iaf!

kramar från oss
 

Usch vad trist :(

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.29
Dessutom trodde jag att alla dagmammor arbetade 5 dagar per vecka för dem jag känner har gjort det. Blir ju dumt att behöva lämna till din mamm för det skall man väl knappast behöva när man har barnomsorg.

Kram på er!
 

Artiklar från Familjeliv