Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!

Skrivet av Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.29
Oj det var ett tag sedan jag skrev men det har verkligen varit fullt upp i skolan. Anders har haft jour och jobbat en hel del så jag fått ha barnen själv + att dem har varvats med att vara sjuka. Nu har Emma precis haft öroninflammation och äter pencillin. Hon hade feber med en temp på 40,3 förra veckan och hade då haft feber i flera dagar.

Nu är glad och pigg precis som vanligt :-)

Snart är iaf skolan slut och sista provet är på måndag skall bli såååå skönt att vara ledig.

Bebben mår bra och det är mycket liv i magen, kanske en blivande fotbollsspelare *S* Mår annars väldigt bra, tror jag mår bättre denna gången än förra. Men det går ju upp och ner med både foglossning och halsbränna osv...

Är arg och besviken på min mamma och saknar nu pappa ännu mer. Jag är iaf glad att jag har mina underbara svärföräldrar för min svärmor känns som en extramamma vi kan prata om allt, så skönt!!

Så det var en liten rapport från mig! Hoppas ni andra mår bra!

Kram på er!
Svar på tråden: Hej på er!

hej vännen

Skrivet av  Myzan & Co
oj, du har fullt upp verkligen *impad*

ja hur vi haft det har du nog kanske läst på "vårbarn -03" eller "ankomst 2005/02"...

denna min tredje grav slår mina två andra med hästlängder... foglossningen är hemsk, men jag ska väl inte gnälla med ! krämpa på 3 grav *ler*
kanske har du en kille i magen denna gången eftersom du mår så bra ;)
jag menar bara att jag har juh en tjej i magen och har problem som foglossning och tappar hår (har typ tappat hälften av mitt hår, har aldrig varit så tunnhårig i hela mitt liv) *fnissar*
halsbrännan finns juh här men den går att kontrollera med mjölk än så länge (eller Rennie) det var likadant med sönerna men så var dom juh håriga!

kramar från oss
 

Hej Myzan!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.30
Jag läste på februari hur ni haft det och jag har även svarat dig där. Tänk att graviditeter kan vara så olika, fast denna är ganska lik dem andra två förutom att jag mår något bättre! Skall bli spännande att se vad som gömmer sig i magen, är enormt nyfiken *L* Mig spelar ingen roll och jag har ingen särskild önskan förutom en frisk bebis :-)

Kram tebax!
 

Hejsan hoppsan på dig!!

Skrivet av  Linn v35+Neo-01 & Ronja-03
Kul att se dig igen... Hade nästan börjat oroa mig! Så här länge har jag nog inte sett dig frånvara nångång hittills! *s*
Skönt att ni mår någolunda bra iaf!! Å vad mysigt med en fotbollsspelare!! Fast det kan bli jobbigt ibland oxå förstås. Neo var en riktig kickboxare i magen och gav mig inte en lugn stund... Poppis bland andra dock, som kunde känna när var och hur mkt dom ville... Han var alltid på språng! :0)

Ronja däremot var det få som överhuvudtaget kände av. Tror att Anders kände henne två gånger eller nåt bara... Hon bökade mest och tryckte å pressade lite då och då... Inga sparkar eller boxningar där inte!

Åsså har vi lilla Minis då som ligger ung. mittemellan som vanligt! Både sparkas lite lagom, buffas å knuffas lite lagom och är lugn ibland! Precis toppen tycker jag!
Tänk vad tiden går... Jag har ju bara +-6v kvar nu och känner nästan paniken komma över mig. Känner mig inte riktigt redo än! Har ju saker att fixa här hemma kvar... Och saker att skaffa och ordna... Åsså är det ju jul, och nyår!!! *suckar*
Men när Minis väl är ute... så ser man väl till att man blir redo om itne annat *S*

Näe, ska försöka avsluta här och komma i säng nu! Det har blivit alldeles för sena kvällar i några dagar nu... Och alldeles för lite pluggande, då jag varit sjuk! Ligger massor efter!!! Har prov den 9:e och har inte ens börjat läsa nåt om det vi har prov på... *suckar* Det var tuffare än jag trodde att plugga, vara gravid och mamma till två småbarn! Det gick bra när jag inte var gravid juh... för då kunde jag sitta på kvällar och nätter å plugga (även om barnen hade varit hemma å vart sjuka hela dan). Men fram tills för några få veckor sen, så somnade jag ju bara jag satte mig med böckerna! Inom fem minuter på kvällen... På dan klarade jag iaf 2-3kvart utan att slumra till!

En stor kram på er och skönt som sagt att höra att ni har det bra!!!

 

Hej Linn!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.30
Ja du det var ett längre uppehåll en vanligt, men skolan tar en hel del tid och jag vill ha bra betyg!! För mig har det gått otroligt bra i skolan, bättre än förväntat. Hade som mål att få VG i alla fyra ämnena och vet nästan säkert att jag får VG i Samhällskunskap och MVG i NKA. Webbdesign hade vi prov igår i HTML-kodning och på måndag har vi sista provet i NKB om DNA och genetik, har chans att få MVG även där. Så då kan man ju inte slappa, men jag har haft tur att jag hållt mig frisk även om barnen varit sjuka!

Nu är det snart över och jag längtar!! Apropå sparkar så var Victoria också en fotbollsspelare i magen, men Emma bökade mest runt *S* Så det skall bli spännande och se vem som gömmer sig denna gången i magen.

Du verkar må mycket bättre denna graviditeten, du har väl inte lika ont av foglossning nu eller? Jag mår något bättre denna gången jämfört med förra och många tycker ju att det har blivit värre för varje gång, men inte för mig! Ha det nu bra!

Kram tebax!
 

Näe det klart att man ska...

Skrivet av  Linn v35+Neo-01 & Ronja-03
sätta pluggandet främst! Har själv väldigt höga krav på migsjälv och blir besviken om jag får mindre än VG... kankse tom lite besviken om jag får VG men det är ju ändå ok!
Hoppas få MVG i EngB och i SamA så vet jag inte alls hur det kommer gå! Det är ju skillnad där, eftersom att det är en jäkla massa tråkigt att plugga in... sånt som jag inte redan kan alltså! Och tyvärr så är det ju det som har blivit lidande när vi varit sjuka. Och graviditeteströttheten har ju liksom gjort att jag inte klarat av att läsa ur boken så långa stunder åt gången, som jag ju är van vid. Så det har gått lååångsaaamt!! Hoppas iaf att jag ska kunna skriva godkänt och även om det kommer att svida lite med ett G i mina betyg, så får jag väl skylla på att jag var just gravid när det skulle göras... *s*

Jag mår fruktansvärt mkt bättre den här gången faktiskt! Hade ju verkligen räknat blint med att vara typ orörlig och sängliggandes från v20... Men även om jag vissa dagar kan ha rätt ont, så är jag rörlig fortfarande, kan sova på nätterna och ibland får jag till och med till några små korta springsteg :0) Och barnen kan jag lyfta korta stunder oxå... även om jag ibland får rätt ont efteråt!
Näe så jag är toppennöjd med den här graviditeten! Magen har stannat upp i växten lite nu oxå... så från att ha varit jättestor och fått kommentarer för det, så är jag nog rätt normalstor nu, nästan på gränsen till liten tycker jag själv... *s*

Tycker iaf att du är jätteduktig som prioriterar skolan så mkt! Önskar att jag hade samma diciplin men det har jag inte riktigt alltid! Måste bara in å kika här lite först... åsså blir man kvar alldeles för länge! *suck* Tror att tricket kanske är att låta bli att gå in här alls, så länge man har nåt att plugga! Får nog ta och försöka med det... iaf i några dagar!!

Skönt iaf att det går så bra för dig! Pussa på barnen och sköt om magen ordentligt!!!

Kram igen!!
 

Hej!

Skrivet av  Tina med Elias-03
Vad skönt att alla är friska nu, hoppas det får hålla i sig.

Har du en liten kille i magen denna gången då kanske eftersom du mår så annorlunda? :-)

Lycka till på sista tentan! Se nu till att njuta av julledigheten.

*kram*
 

Hej Tina!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.30
Jadu vad som gömmer sig i magen har jag ingen aning om. Jag mår bättre denna gången, men ändå är gravditeten ganska lik dem andra två. Så vi får se vad som kommer ut *S*

Kram tebax!
 

Förstår..

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4-03 + bf 15/2
att det varit hektiskt för dig med sjuka barn och skolan. Hoppas ni håller er friska nu till julhelgen. Ska du läsa något mer efter terminens slut eller tar du ett studieuppehåll då?

Kram
 

Hej Jeanette!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.30
Ja det har varit rätt hektiskt, men nu har det lugnat ner sig. Jag är färdig med komvux nu och är behörig att söka in till högskolan och det har jag tänkt göra efter mammaledigheten :)

Kram tebax!
 

Hej Anna & tjejerna.:-)

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Det var inte igår!!
Började undra om du övergett oss helt.:)

Vad härligt att bebisen är så livlig, jag längtar tills jag känner något.
Förstår att du längtar nu.
Tänk än så länge (peppar peppar) så känner jag inte av foglossningen, förstår inte hur det kan vara möjligt då jag led så när jag väntade Clara. Jag kände ju av det tidigt då dessutom!?
Men jag är glad så länge det håller sig borta!
Halsbrännan dök ju upp senare så den får jag nog räkna med, *huu* jag var ju beroende av gaviscon. MEN det är värt mödan, för det man får är ju fantastisikt.

vad tråkigt att din realtion med din mamma inte är så bra, hoppas den blir bättre och att ni kommer närmre varandra igen!
Ha det gott, kul att "se" dig igen!
KRAM från oss
 

Hej Jennie!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.30
Höll ju på att glömma att svara dig tebax *skäms på mig* Klart jag inte har övergett er, men vill man ha bra betyg i skolan så kan man inte slappa ;o) Har mao haft fullt upp men nu börjar det lugna ner sig sååå skönt :)

Vad skönt att du klarat dig så bra från foglossningen än så länge och det bejöver inte bli värre denna gången. Jag hade värre med första jämfört med andra, så det kan verkligen vara olika.

Min mamma försöker jag strunta i men det är inte alltid så lätt. Tyvärr har hon ett problem som jag inte kan hjälpa henne med för hon måste ju vilja själv. Du förstår nog vad jag menar, men vill inte skriva det rätt ut. Må så gott och klappa magen!!

Kram på dig!
 

Artiklar från Familjeliv