Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har någon av era barn...

Skrivet av Jeanette m Alexander 24/4-03 + bf 15/2
fått några kindtänder än? Det är så lustigt för Alexander var ju väldigt sen med att få sina första tänder (fick 1:a vid 11 mån ålder). Han har nu fyra uppe och fyra nere samt att det är två kindtänder på väg, nästan uppvuxna nu(en uppe och en nere). Det ser lite roligt ut med det stora mellanrummet mellan tänderna. Är det någon annan som har fått tänder så härinne?

Hoppas allt är bra med er alla annars. Jag har så mycket omkring mig nu att jag blir helt matt. Efter 20 december kan jag pusta ut för då har vi haft vår sista julkonsert. Har en nu på söndag och en sjungning på tisdag samt rep på måndagen så det är mycket sång för stunden. Det blir ju inte bättre av att min sambo har det lika hektiskt. Ett himla pusslande för att få ihop det kan man säga.

Kram
Svar på tråden: Har någon av era barn...

Emma har

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03+mini v.30
4 kindtänder och 8 vanliga tänder. Hon har inte varit särskild tidig med tänder, fick första vid 8 månader tror jag. Kindtänderna poppade upp efter sommaren, tidig höst. Låter som du har fullt upp, ta det lugnt efter den 20/12 och vila dig. Hur mår magen annars?

Kram!
 

Då är det..

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf 15/2
ungefär som Alexander fast ett par kindtänder till. Det är säkert normalt, tyckte det var lite lustig ordning de kom i bara.

Magen mår bara bra, ska på kontroll nästa vecka igen och få höra knyttet. Börjar sakteligen förstå att jag ska bli mamma igen... Hoppas allt är bra med din mage också.

kram
 

Cecilia har...

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
6 uppe och 6 nere, alltså 8 framtänder och 4 kindtänder, och hennes tänder har växt i omgångar sista tanden kom i våras så jag tror nog att de andra snart är på G för hon har börjat dreggla så igen, precis som man vrider på en kran...

kram på er..//
 

Jag har hört att många..

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf 15/2
dreglar mycket när de får tänder men Alexander dreglar nästan inget alls. Däremot blir han väldigt snorig när han får tänder. Så det måste produceras den vägen istället... :-)

Kram
 

nästan samma!

Skrivet av  Minifoot m Isac
Isac har fyra tänder fram nere och två kindtänder (glugg mellan fram- och kindtänderna), plus sex fram uppe. På nåt sätt förväntade jag mig att tänderna skulle komma lika snabbt uppe som nere, och att de skulle komma symmetriskt, men tji fick jag. ;-)

Kram,
 

Det var väl...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf 15/2
lite så jag tänkte också men det är skönt att höra att andras tänder också kommer lite "här och där".

Kram
 

Elias har

Skrivet av  Tina med Elias-03
2 st som nästan har vuxit ut i överkäken och en som precis har börjat titta pp i underkäken. Jag vet, han är sen med tänderna!

Vad är det förkonserter du är med i? Spelar du eller sjunger i kör?

*kram*
 

Tänk...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf 15/2
vad olika det kan vara med tänder. Alexander fick ju sin första rätt sent som sagt sen har de ploppat upp som svampar så det blir nog så för Elias också.

Jag sjunger i kör och vi är en fristående kör som är beroende av vad vi tjänar på våra sjungningar. Så det blir mycket uppdrag för att vi ska överleva, därav så många konserter. Sjunger du själv?

Kram
 

Jag önskar

Skrivet av  Tina med Elias-03
att jag kunde sjunga .... *suck* Men jag har tyvärr en bedrövlig sångröst. Ibland när jag sjunger så skriker Elias i högan sky för han vill at jag skall sluta *fniss*. Det säger ju en del om min sångröst!

*kram*
 

I princip alla tänder

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
har Clara fått!!! Det fattas nog bara någon enstaka, hon var tidigh med tänder och fick nätan alla på en gång, det exploderade. Nu är det som sagt bara någon enstaka som fattas.:-)

Hoppas du får en härlig "ledighet" efter 20 december.
KRAM från oss
 

Oj...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf 15/2
det var inte dåligt. Hur många mjölktänder är det de ska få nu igen, vad det 20 st?

Tack jag ska bara slappa efter 20 december...

Kram och hoppas allt är bra med dig och magen.
 

Artiklar från Familjeliv