Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det är roligt på Dago!

Skrivet av Elisabeth med Axel 28/4-03+3 till
äntligen har Axel slutat gråta när han lämnas på dagis, eller Dago som han själv säger. Han tycker att det är jätteroligt där,leker med de andra barnen, somnar direkt vid vilan, och äter som en liten häst.Ändå har han blivit ledsen varenda gång han lämnas.Nu är han ju bara där och uppehåller sin plats ett par tre dagar i veckan, först i januari ska han vara där på riktigt.
Vad tycker era barn om dagis?
Kram från
Svar på tråden: Det är roligt på Dago!

Vad skönt att

Skrivet av  Tina med Elias-03
det har vänt :-) Efter att vi slutade ha Elias på "lokalen" på onsdagar så är han glad och nöjd när vi lämnar hos dagmamman. Onsdagarna var mer eller mindre som vanligt dagis och det klarade inte Elias av. Detta var väl inte direkt ett svar på din fråga ... Elias går ju inte på dagis.

*kram*
 

mina

Skrivet av  Myzan & Co
båda älskar gagis :)
fast just nu är Felix inne i en mammighetsperiod så han blir ledsen när jag går...
det går över på en gång men det är juh lite jobbigt att lämna en ledsen kille.
när jag kommer för att hämta så blir båda glada av att se mig men det tar tiiid att komma därifrån, ofta så går vi under högljudda protester *ler*

va skönt att det funkar bra för er Axel!

kramar från oss
 

Vad skönt

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.31
att han trivs på dagis! Emma går inte på dagis så jag kan inte svara dig på den frågan!

Kram!
 

Vad skönt

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
måste vara en lättnad.:-)
Inte roligt när dem små är ledsna.

Clara har älskat dagis sedan dag 1 och vill knappt gå hem när vi kommer, att lämna har i princip aldrig varit något problem, någon enstaka gång har hon blivit ledsen och det har räckt för att jag ska bli det också (inte så hon såg alltså men inombords).
Hon pratar mycket om dagis här hemma och det känns så otroligt skönt när jag hade sådan ångest över dagis innan starten.

Roligt att "se" er, hoppas allt är bra med dig och din famlij.
KRAM från oss
 

Artiklar från Familjeliv