Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Smyger in

Skrivet av Caa+prinsen
Och vinkar frenetiskt åt alla goa människor här inne.

jag har verkligen fullt upp helt enkelt, och hinner inte starta datorn längre, fast jag skulle gärna vilja.

Vi julstökar för fullt, bakar och lagar allt möjligt. Jag bara älskar julen och vill göra det superduper mysigt här hemma i år och inte fara iväg nånstans.

Prisse prins kör med mig hela tiden, han är värre än nånsin och busar runt som bara den. Det gäller att vara med hela tiden.
Han fick mpr sprutan för nån månad sen och blev alldeles prickig stackaren och liksom bulig under fötterna och i handflatorna. Är det nån fler som reagerat så?

Annars så har vi det rätt bra, lillan sover inte på nätterna så vi är trötta hela tiden men rätt glada ändå. Nä nu ska jag göra lite nytta och kavla ut mitt knäckebröd så det blir gjort :)

ha en bra dag alla
Svar på tråden: Smyger in

*vinkar tillbaka*

Skrivet av  Tina med Elias-03
Vad härligt med julstök! Imorgon skall vi storstäda medans min mamma tar med Elias ut en stund. Sedan åker alla tomtar och dylikt upp. Vi funderar även på att vi kanske skall köpa gran denna helgen :-)

*kram*
 

Klart du ska ha gran :)

Skrivet av  Caa+prinsen
Det luktar ju så himla ... JUL... bara :) Vi hugger våran några dar innan julafton så den får tina i lugn och ro, å så pratar vi snällt med den så den behåller barren länge :)

Vad skönt det låter med en mamma som hjälper till och passar, skulle faktiskt behöva lite hjälp nån gång känner jag, men det är som det är :(

Tomtarna åkte upp första advent här, och ljusstakar och annat, sen pyntar vi upp mer efter hand, tills det är dags att ta ner allt vill säga. Min stora jänta är jätteduktig på pysselgrejer så det kommer nog dingla det ena med det andra i gardinerna och i granen till slut :)

Kram till er
 

Hej!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.31
Skoj att höra ifrån dig, men jag förstår att ni har fullt upp hemma med alla barnen! Vilken busig liten prins du har, låter som min lilla Emma. Hon är en riktig busfia *L*

Jobbigt att Linnéa inte sover på natten, vi får hoppas det vänder snart! Själv så mår jag väldigt bra och nu har jag ca 2 månader kvar! Jösses vad har denna graviditeten tagit vägen...

Kram på er!
 

Jisses Anna !!!!

Skrivet av  Caa+prinsen
Så snart?!!!?
Tyckte det var häromdan du berättade att ni skulle ha en liten och nu är den snart här.

Orkar du med allt? Med skolan och allt du gör alltså?
Tiden bara flyger iväg, Linnéa blev tre månader för tre dagar sen och jag fattar inte vad vi gjort av tiden. Hehe, myst i soffan mest antar jag, och det är viktiga sysslor om nåt när man har en liten bebis :)

Idag har jag varit driftig och gjort ischoklader, 3 sorter och leverpastej och gravat in lax, igår gjorde jag eget knäckebröd, första gången, och det blev urcoolt faktiskt. Imorgon ska jag göra korv. Jag blir helt matt på mig själv som håller på så här, men det är ju såååååååå kul bara :)

Jag ska försöka komma i säng nu, lillan har just somnat av, peppa peppa att hon inte vaknar när hon kom i säng i lagom tid för en gångs skull.

Kram till er
 

hej

Skrivet av  Myzan & Co
va skoj att höra av dig :)

wow, va du julstökar. jag har satt upp stjärnor och ljusstakar i fönstrena men det är allt...
måste nog ta mig i kragen och städa i veckan, vi blir juh 12 vuxna och 4 barn här på julafton!

har typ 11 veckor kvar innan vi får träffa vår dotter, det är spännande :)
enda nackdelen är att jag måste föda i Sthlm, men men... det får gå!

killarna går på dagis och älskar det, maken började nytt jobb 1/11 och trivs super och jag är juh sjukskriven på 100% sen 28/10 pga foglossning.

ja, det var väl en snabb-rapport från oss!

kramar från oss och sköt om er
 

Hej :)

Skrivet av  Caa+prinsen
Jisses då är det inte långt kvar. Synd bara att ju närmare man kommer desto längre blir varenda dag att ta sig igenom. Sista veckan men Lillan bara grät jag.
Håller tummarna för dig att du inte få allt för elakartad foglossning. Min dras jag med än, och går på akutunktur och massage mm. Jag ska få prova träna i varmbassäng också nu snart.

Japp här kör vi för fullt, jag har just varit och handlat lite smack, och ska ägna kvällen åt att göra julkorv. Måste bara surfa lite och samla mod och kraft några minuter här :)
Önska mig gärna lycka till och håll tummarna att jag inte kör ner nåt finger eller så i köttkvarnen..hehe

Stor kram till er :)
 

japp

Skrivet av  Myzan & Co
tummarna hålls för fullt!
e ruskit impad på dig som fixar och donar så mycket! jag gillar julen jättemycket och tycker om att laga mat, men så duktig e jag inte...
kanske nästa år när jag inte är gravid *skrattar*
tänkte iaf lära mig att göra mammas sill i år, den blir sååå god. hon kommer den 22/12 så vi hinner fixa sill och skinka. tror dock jag fuskar med köttbullarna ;) sen så ska vi juh ha "knytis" - alla som kommer får en lista på vad just dom ska ta med (jag försöker fördela rättvist pengamässigt så att varje person bidrar med ungefär lika mycket). min väninna gör Janssons till makens stora förtjusning tex. (jag äter det inte själv *uäck*). det är en jättebra lösning för alla - ett välfyllt julbord för liten peng :)

jag hoppas att foglossningen inte hänger kvar efter förlossningen men med tanke på att jag hade ondare efter förlossningen med Felix och knappt hade känningar under grav med honom så misströstar jag en del...
nåja, en krämpa på 3 grav är juh ändå ett rätt bra facit. jag har juh inte ens mått illa ;)

kramar till dig och din familj vännen, hoppas vi ses här inne innan jul!
 

Åh vad roligt med knytis

Skrivet av  Caa+prinsen
Vi ska vara hemma själva på julaftonen, jag orkar och vill inte fara bort. Vill laga mat och koka knäck med familjen och kunna sitta och amma hur som helst här hemma.
Vi köpte bla ett ps2 till ungarna i julklapp så jag vill koppla in det och se vad de tycker och sånt. Annars får de bara sitta och titta på kartongerna hela kvällen hos farmor, och hur kul är det ?

Korven blev supergod kan jag rapportera. Jag var lite nervös, för annars när vi gjort korv har nån annan, typ morsan, haft huvudansvaret, och nu skulle jag fixa allt själv för första gången. Var rädd att ungarna skulle mala ner sina fingrar och sånt, men allt gick superbra, och de tycket det var så kul!

Nu ska jag snart gå och sova, ganska nöjd med dagen och mig själv faktiskt :)

Kram på dig
 

Det var inte igår!!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Har allt tänkt på er och undrat hur ni har det och då är det extra skoj att se ett litet liv från dig.:-)

Låter som ni får en härlig jul hela familjen, mysigt.
Låter härligt att barnen är pigga, men visst kunde lillflickan sova lite mera nattetid *skrattar*. Hälsa prinsen också från oss, Clara hon mår bara bra.
Fick sprutan för två veckor sedan men ingen reaktion alls - skönt!
Önskar er en riktigt GOD JUL och hoppas vi "ses" snart igen.:-)
KRAM från oss
 

Hej där!

Skrivet av  Caa+prinsen
Är inne och smyger igen och såg ditt svar och blev så glad att höra från dig :)

Visst blir det härligt med jul, jag tror jag och gubbesnubben väntar mer än ungarna. Vi vill ju öppna julklapparna!!!!!

Nattsömnen är faktiskt under all kritik. Igår natt somnade lillan strax före två och gubbesnubben och jag hoppade ner i badkaret och skulle ta ett varmt skönt bad. Efter 20 minuter körde prinsen igång och grät och skrek i ca två timmar. Han är sjuk, men när klockan närmar sig fem på morgonen är det inte kul. Gubbesnubben la sig i vardagsrummet med honom för han väckte lillan igen och jag ammade henne till sömns. Sen kl halv åtta kom de stora ugarna nerramlandes för trappen och så var allt igång igen. Gissa om man är trött?

Huga, men det går över får man trösta sig med.

Hoppas ni också får en fin jul och att Clara har varit riktigt snäll så tomten kommer med många paket.

Kram på er
 

Artiklar från Familjeliv