Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack...

Skrivet av Miriam med David-cool och Ella-bus
...för era värmande inlägg när jag och familjen inte mår bra, de betyder mycket. Fortfarande tittar jag in här så gott som dagligen, men kommer liksom inte åt tangentbordet. Märkligt.

Nåväl. Nu är vi i princip friska, lite resterande snuvor bara.

Ella är en pratkvarn av mycket stora mått. Flerordsmeningar ploppar ut då och då. Idag har jag hört henne säga t ex:
- David hämta en pinne. (Det brukar han göra när vi är ute och går)
- Nu är det nog lagom. (Sa hon när jag stod vid det öppna köksfönstret för att snabbkyla hennes mat)

Jag häpnar mest jämt. Men oj, vad hon provocerar (antagligen inte så att hon vet om det, men vi känner det så). Är era små så? Hon gör tvärtom det man ber om, biter och slår då och då, och verkar inte förstå när man säger ifrån. Hur mycket kan de förstå egentligen? Jag minns inte alls detta från David. Men så satt han en timme i sträck och la pussel istället för att klättra upp överallt :-)

*kramar*
Svar på tråden: Tack...

Skönt att höra att..

Skrivet av  Erika med Emilia
..familjen mår bättre! :)

Jo jag känner igen mig i precis det du skriver om Ella! Förutom att Emilia inte pratar meningar. Om vi inte förstår henne så ställer hon sig och skriker DEN och pekar ut i luften som att vi skulle veta bättre då vad hon menar. *ler lite*

Ha det så bra vännen och krama familjen!

*kram*
 

Vilken duktig tjej!

Skrivet av  Tina med Elias-03
Elias har inte ens börjat med 2-ordsmeningar. Skönt att höra att ni mår bättre :-)

Elias provocerar inte så mycket men har en vilja av stål. Får han inte som han vill så skriker han i högan sky och slåss ibland också om vi bär iväg honom mot hans vilja. Men visst gör han motsatsen till det vi säger också. Testar gränser gör nog alla barn mer eller mindre.

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv