Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Öron, tänder, annat?

Skrivet av Tina med Elias-03
Jag tänkte be er experter om råd.

Det började i fredags eftermiddag då Elias var väldigt ledsen och trött hela kvällen. Han somnade för natten 1,5 timme innan han brukar. Båda nätterna nu i helgen har han vaknat och varit ledsen och har fått komma in till oss. Han har vaknat ca 2 timmar innan han brukar på morgonen och då vaknat jätte ledsen (han brukar vara glad som en lärka på morgonen). Under dagarna har han omväxlande varit sig själv för att plötsligt bryta ihop och börja gråta. Han har ingen feber, tar sig inte mot öronen och jag ser inga tänder, fast han rotar lite i munnen. Han har inte velat äta riktigt som vanligt heller. Kan man ha öroninflammation utan att ha feber? Förra gången han hade det hade han feber men tog sig aldrig åt öronen.

Någon som har något klokt att säga?
Svar på tråden: Öron, tänder, annat?

inget

Skrivet av  Myzan & Co
klokt alls förutom att det kan vara öronen ELLER en utvecklingsfas...
du kan testa öronen genom att trycka på den lilla"flärpen" som sitter precis vid öroningången - hoppas du förstår vad jag menar...
om han reagerar med att dra bort huvudet, alltså det verkar göra ont, då kan det vara ÖI.
min Felix e hopplös just nu... han kan ställa sig och stårgråta/skrika rakt upp och ner utan någon som helst anledning. han blir lätt arg om det inte funkar som han vill och om vi inte fattar vad han menar på en gång. han kan bli så arg att han vrålskriker i 10 min och det är omöjligt att få kontakt med honom *suckar*
jag tror att han håller på att upptäcka dels det här med separation och så är han frustrerad över att benen inte riktigt hinner med när han vill springa, alla ord fattar inte vi osv.
hoppas ni (och vi) snart har våra solstrålar tillbaka!
kramar från oss
 

Jag

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 25/6
har faktiskt inga direkta råd att komma med. Fick lära mig av en kopmis med tre små att man kan dra snibben försiktigt nedåt på barnet om då barnet reagerar så kan dem ha ont i örat (alt enl en barnläkare som sagt det till henne).
Hoppas han blir bättre snart, kanske kan det vara en "period" bara. KRAM från oss och extra kram till Elias.
 

Artiklar från Familjeliv