Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Använder ni pottan?

Skrivet av Tina med Elias-03
... eller rättare sagt era barn :-)

Elias har inte visat minsta intresse men nu känns det som om han har tagit ett stort steg framåt. Han vill inte sitta på pottan än men han sätter sig på den med kläder på och säger bajs och kiss. Han måste alltså har fått klar för sig vad man skall använda den till. Han sätter sig även på toastolen och "torkar sig" med papper (med kläder på) :-)

*kram*
Svar på tråden: Använder ni pottan?

vi har

Skrivet av  Myzan & Co
ingen potta...
däremot har vi en sån toaring och den vill Vincent använda ibland, inte Felix än dock!
funderar på att köpa en potta och se om det händer nåt *ler*
kramar från oss
 

här är det..

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
väl ungefär samma Cecilia sitter på pottan och säger kissar och bajsar men som sagt med kläder på, hon kan även sätta sig utan kläder men det händer inget, hon leker mest med pottan, men det kommer när det kommer jag låter henne hållas ett tag till, hon fattar ju vad man ska använda den till...

kram på er..//
 

Hej!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 25/6
Clara gör precis som Elias, sätter sig på pottan och säger kiss och bajs. Hon talar numera också om när hon ska kissa och bajsa (alltså innan hon gör det i blöjan) vilket betyder att hon känner när det är dags, jag brukar fråga om hon vill sitta på pottan men svara bestämt nej.:-) Hihi.
KRAM från oss
 

Inte en chans!!!

Skrivet av  My och Lucas
Lucas visar den inte något som helst intresse, funderar på att köpa en sådan där toasits istället för kanske vill han göra som mamma och pappa och vi sitter ju inte på potta :-).

Kramar
 

Ne..ej

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
vi har en ståendes framme men den används till pulka ;)

Elias blev "tvärtorr", då var han 2 år och 3 månader. Vilket är ganska tidigt för att vara kille. Så jag väntar mig inget för Joel är senare i det mesta....

Ingen brådska!
 

För några månader sen..

Skrivet av  Mie + Oscar 03 +Emil 27/9
...köpte vi en potta. När vi kom hem med den gick jag in med Oscar på toaletten, tog av honom blöjan, satte mig själv på toaletten och honom på pottan och sa "kissar du där så kissar mamma här". Gissa vem som blev förvånad när jag lyfte bort honom och han hade kissat på pottan. Trodde jag ju absolut inte att han skulle göra.

Efter det ville han sitta på pottan ibland, ibland kom det lite kiss och ibland inget alls. Två gånger bajsade han på pottan.

Sen kom lillebror till världen och pottan glömdes bort...Nu när jag frågar om han vill sitta på pottan så säger han alltid nej....

Känns lite synd, vi missade liksom "tåget". Hade ju varit bra att fortsätta när han var intresserad av pottan. Vi tappade liksom koncentrerationen på pottan när vi fick en bebis att pyssla med...
 

För några månader sen..

Skrivet av  Mie + Oscar 03 +Emil 27/9
...köpte vi en potta. När vi kom hem med den gick jag in med Oscar på toaletten, tog av honom blöjan, satte mig själv på toaletten och honom på pottan och sa "kissar du där så kissar mamma här". Gissa vem som blev förvånad när jag lyfte bort honom och han hade kissat på pottan. Trodde jag ju absolut inte att han skulle göra.

Efter det ville han sitta på pottan ibland, ibland kom det lite kiss och ibland inget alls. Två gånger bajsade han på pottan.

Sen kom lillebror till världen och pottan glömdes bort...Nu när jag frågar om han vill sitta på pottan så säger han alltid nej....

Känns lite synd, vi missade liksom "tåget". Hade ju varit bra att fortsätta när han var intresserad av pottan. Vi tappade liksom koncentrerationen på pottan när vi fick en bebis att pyssla med...
 

Nej för

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.32
Emma har inte visat något intresse för den, mer än att hon sätter sig där med kläderna på. Victoria blev bljöfri när hon var 2½ år och då satt hon knappt på pottan utan mest toaletten. Vi får se när Emma blir redo, men pottan finns här fast jag stressar inte fram något!

Kram!
 

ska börja i januari

Skrivet av  Minifoot m Isac
...om Isac är med på noterna, såklart. Hittills har intresset varit svalt, men vi tänkte att vi rycker upp Isac och sliter av kläderna så fort han börjar grimasera, så småningom går väl hissen ända upp! ;-)
 

Emilia vill inte alls kissa..

Skrivet av  Erika med Emilia
..i blöjan längre! on vill bara gå på pottan. vi har aldrig tvingat henne till pottan eller så, utan när vi tagit av henne blöjan för luftning etc så har vi satt henne på pottn för att se om det kommit nåt. Vi vet ju att hon brukar kissa så fort vi tar av blöjan så då kan vi ju lika gärna sätta henne där. Och nu har dom "stora" barnen på hennes avdelning på dagis börjat att pott-träna ordentligt så då vill hon oxå så dom sitter på rad på dagis på var sin potta! :)
 

Artiklar från Familjeliv