Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

helt ot..men...

Skrivet av .:Em o tjejligan:.
Min syrra, oxå adopterad från thailand...har nu jobbat i asien i drygt ett år och när hon åkte i början av januari så hade hon med sig både sina och mina adoptionspapper och skulle lite på kul bara se om det gick att få fram nåt...men inget hände hon fick bråttom iväg pga jobbet och hann inte så mycket...nu i början av dac så var hon till baka i thailand och tänkte på kul att hon atte ut en annons i tidningen med sina uppgifter.
Och visst fick hon svar....massor av folk som tiggde pengar...
Men sen var det en man som jobbade på en av thailands stora tv-stationer som läste oxå och ordnade så hon fick ett par min i tv att söka sin bio-mamma...
Samma sak där...hon fick massor av svar, MEN..
En kvinna som sa sig vara hennes mormors syster hörde av sig och ville att Lisa skulle komma och hälsa på och prata med henne.
Sagt och gjort...Lisa åkte dit i lördags och visst, det var rätt!!!
Hennes bio-mormor hade tydligen gått bort för ett antal år sen så hon fanns inte där längre MEN!
Kvinnan hade iaf uppgifter om var Lisas bio-mamma fanns....
Och häpna och hör...
Hon tar helt enkelt telefonen och ringer och säger typ;
-Jag har din bortadopterade dotter här...
Och ger Lisa luren.....
Lisa blir naturligtvis helt ställd och frågar kvinnan vilket språk hon ska använda...engelska?
-Nej, säger kvinnan. HOn pratar samma språk som du....(!!!!!) (??????)
Så det visar sig att när Lisa säger hej och hallå, svarar en kvinna i luren...PÅ REN SVENSKA!!!!!!
HOn bor alltså i Karlskrona....
Flyttade dit och gifte sig för 25 år sen...och visste inte att hennes bortadopterade dotter bodde i Sverige ens....
Så nu när syrran kommer hem så ska hon givetvis dit och hälsa på....
Ett litet roligt inlägg...min syrra fyllde år i lördag...snacka om födelsedagspresent
Svar på tråden: helt ot..men...

Men wow!

Skrivet av  Malin & Linus 030404
Helt otriligt!!!!
Åh det går rysningar genom kroppen när jag läser detta. Sånt här händer ju bara i filmer.

Kram
 

Men vad häftigt!!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.32
Helt otroligt och vad världen är liten ibland :-)

Kram!
 

Nämen gud va....

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
häftig upplevelse, och så bodde så nära men ändå lång bort, snacka om att världen är konstig...

kramar..//
 

fantastiskt!!! :-O

Skrivet av  Minifoot m Isac
ja jag baxnar.
Hjärnan klarar inte av att processa att det är en sann historia, nästan. Jag hoppas att din syster och hennes biomamma kommer att tycka om varann!

Julekramar!
 

Men så häftigt!!!!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 25/6
Man tror nästan inte att det är sant! Snacka om ödelsedagspresent OCH julklapp!!!:-)
KRAM från oss och GOD JUL
 

*ryser* (bra alltså) :-)

Skrivet av  Tina med Elias-03
Världen är verkligen liten!! Vilken historia! :-)
 

Vad häftigt...

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4-03 + bf 15/2
Det var verkligen en riktig solskenshistoria. Vad roligt för din syster. Världen är bra liten ibland.
 

cool

Skrivet av  Myzan & Co
tänk va häftigt *ryyys*

vi måste höras vännen, ska ni vara på landet över jul?
försöker ringa dig imon!

kramar från oss
 

*ryser*

Skrivet av  Erika med Emilia
Gud va häftigt!!!!! Det va verkligen riktigt coolt ju! Vilken känslo storm din syster måste ha innom sig! Hoppas allt går bra för henne om dom ska ses o så. Och hoppas du får lika mycket tur! :)

*kramar*
 

Artiklar från Familjeliv