Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur firar ni ikväll?

Skrivet av Ia med Filippa-01 & Alexander-03
Vi går över till grannarna och tar det ganska lugnt.

Middag och mys blir det. Rakter har jag aldrig varit mycket för, men ikväll så har även dom andra som vi firar med valt att avstå rakter med tanke på Asienkatasrofen.

Vad gör ni ikväll?

Kram

Svar på tråden: Hur firar ni ikväll?

Åker till vänner men

Skrivet av  Malin & Linus 030404
ärligt talat har jag ingen lust. Det blir lungt och jag har aldrig spenderat pengar på raketer och tänker inte börja nu.

Kram på er
 

Vi är hemma!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
I år har vi inte bjudit hem några, men det beror mer på att jag orkar inte. Är rätt så trött nu i slutet på graviditeten. Anders bror kommer ner och en kompis till Victoria skall sova över. Vi skall iaf äta 3-rätters middag, men några raketer blir det inte. Vi brukar aldrig köpa raketer ändå så det är inget vi avstår ifrån.

Göteborgs kommun har dragit in fyverkerierna i år och låter pengarna gå till katastrofområden, jättebra tycker jag! Hoppas ni får en trevlig kväll och ett Gott Nytt År!! Nu skall jag lägga mig på soffan en liten stund.

Kram på dig!
 

Vi skulle som sagt..

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03 + bf 15/2
ha varit hos ett par kompisar ikväll men nu är jag jätteförkyld och sitter fortfarande i morgonrocken så det blir till att vara hemma istället. Hoppas ni får en härlig kväll och en bra början på det nya året.

Kram
 

vi ska

Skrivet av  Myzan & Co
vara hemma, svärfar och min pappa kommer över.
äta gott och bara ta det lugnt.
inga raketer för vår del. det är så många som "eldar" upp sina pengar här runt omkring så vi "snyltar" på dom och dessutom så känns det inte alls aktuellt med tanke på situationen i världen...
vi har skänkt lite pengar till Röda Korset ist!
Gott Nytt År-kramar från oss
 

Hemma...

Skrivet av  • Catharina •
..ska äta god mat, mina två yngre bröder kommer över & äter med oss. Raketer köper vi inga. Inte bara pga Asien, utan kanske mest pga alla skotträdda djur (vår tidigare hund var ett nervvrak varje nyår).
Blir så irriterad på alla ungar (och faktiskt t om vuxna håller på!!) som smäller hela dagarna (dag som kväll) hela j--la veckan innan nyår.

Tycker faktiskt att ALLA smällare & raketer borde förbjudas för allmänheten. Så kan kommunerna anordna nåt större som skickas upp kl. 00.00. Allt för att minimera lidandet för alla stackars tama & vilda djur, samt minimera alla skador som folk drar på sig årligen i samband med smällandet.
Ser inte vitsen med att smälla upp pengarna. Kan man ju lika gärna tända eld på några hundralappar direkt, och bespara sig att åka till affären & handla... *suck*

Vi äter hur som helst inbakt fläskfilé, kokt potatis, sallad. Och smulpaj m. hallon & bjärnbär + vaniljsås till efterrätt. *kurr*

Kram!
 

Håller med dig

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
angående alla smällare och raketer som smälls, tycker så synd om alla dessa djur. Och det är som du skriver att det smälls och skjuts i flera dagar i förväg :( Våran hund var jätterädd för smällare och fyverkerier överhuvudtaget. Han fick alltid diareé när han blev så orolig och han kunde definitivt inte lämnas ensam.

Kram på dig!
 

Vi är hemma!

Skrivet av  Anna - Maria m Anton och Victor
Hade tänkt att bjuda in Tomas barndomskompis med familj. Men sedan så frågade T om vi kunde vara hema själva. För att han har jobbat så mycket att han tyckte att det skulle vara skönt att bara vara hemma själva. Så vi ska äta middag sedan och några raketer har vi inte köpt. Tänker ist på de drabbade i Asien.
 

Artiklar från Familjeliv