Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är väl en bal...

Skrivet av Jeanette m Alexander -03 + bf 15/2
på slottet? Ligger tyvärr i sängen och har jordens förkylning. Har varit sjuk sedan juldagen och det verkar inte vilja ge med sig. Var hos doktorn igår och fick antibiotika så nu väntar jag bara på att det ska vända. Är helt igentäppt så det känns som om jag har en burk på huvudet.

Henrik har precis åkt iväg med Alexander för att träffa en kompis en stund. Eftersom vi blir hemma ikväll ville han komma ut en stund på dagen och det förstår jag. Inte så kul för honom att fira med en gravid sjukling.

Inget vidare avslut på 2004 med tanke på tragedin vi alla bär med oss i tankarna. Jag hoppas innerligen att nästa år blir ett bättre år än detta. Goda förutsättningar finns dock eftersom vi både ska få utökning till familjen och få flytta till hus. Ser verkligen fram emot det.

Nu har vi dessutom äntligen fått operationstid till Alexander också. 13 januari ska han äntligen få ta ut spiken i armen. Skönt att vi fick en tid innan nya bebisen kommer. Vi har ju tjatat i flera månader nu men vårdköerna har varit jättelånga.

Stor kram till er alla och jag hoppas som sagt att 2005 medför många roliga upplevelser och erfarenheter.
Svar på tråden: Vad är väl en bal...

En gravid sjukling till

Skrivet av  Jennie med Clara + bebismagen bf25/6
Nåja, rejält förkyld iaf och det räcker och jag är så trött, har varit förkyld hela vintern.
Och det är så mycket på jobbet och gravidtröttheten hänger i. (Oj nu fick jag klaga)!

Här firade vi också hemma och ensamma! Jag arbetar hela helgen med start 07.00 på nyårsdagen (idag) och jobbar även i morgon och på måndag.
Vi har känt oss vissna och kände inte för några direkta festligheter med tanke på Asien.
Jag gråter så ofta pga av det och lider verkligen med dem drabbade.

Hoppas också på ett bättre 2005 och med bebis i sikte känns det underbart!
Är avis på er som dessutom ska flytta till hus!! *Drömmer*

Vad skönt att ni fått operationstid till Alexander, han har haft en jobbig höst och jag har tänkt på honom.
God fortsättning till dig och din fina familj och framför allt: Krya på dig!!
KRAM från oss
 

Hej...

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 -03+ bf 15/2
Det låter som om vårt nyårsfirande är ganska lika. Jag tyckte iochförsig att det var väldigt mysigt att bara fira vi tre tillsammans. När man är på fest hinner man inte sitta ner och prata så mycket om det gångna året och vad man har att se fram emot som vi kunde göra hemma. Fick skåla i cider men det kändes lika festligt det.

Hoppas ni kryat på er lite, jag känner mig mycket bättre idag. Har också haft det körigt på sistone så det är väl inte konstigt att man åkte på en rejäl förkylning. Det brukar ju komma när man väl varvar ner.

God fortsättning och tänk att vi ska få möta varsitt nytt liv detta år. Ska bli så spännande att se vad det är för en individ.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv