Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gott nytt år! (+pottfråga)

Skrivet av Marie med Kieran -00 och Chloe -03
Hejsan allihopa! Tänkte bara titta in och önska alla ett gott nytt år. Tänkte också passa på och fråga om Chloe är den enda som är torr dagtid bland aprilisarna? Vi introducerade pottan vid 17 månader, och hon hakade på direkt. Hon måste dock "passas" och har hon inte varit på pottan på ett par timmar lyfter vi dit henne. Men hon kissar nästan aldrig på sig och hon har inte bajsat någon annanstans än på pottan på 3 månader. Är hon ovanligt tidig, eller finns det flera?
Svar på tråden: Gott nytt år! (+pottfråga)

gott

Skrivet av  Myzan & Co
nytt år till er oxå\' :)

vilken duktig tjej som e torr dagtid!

inte ens min 3-åring e torr. det har hänta att han varit utan blöja hela em på dagis och ibland vill han gå på toa här hemma, men som sagt - han e långt ifrån torr.
Felix visar inget som helst intresse för toaletten heller men jag tror att han hakar på sin storebror när han blir torr (hoppas kan man juh).
så snart har jag tre blöjbarn ;)

kramar från oss
 

Isak sitter

Skrivet av  Annelie med Isak - 03 + bf 7/9
ibland på sin toaring på toaletten, för att det är kul, det är sällan det händer nåt, bara om man har tur med tiden.
Han fick nyligen min gammla potta av mamma men den ställer han sig bara i. Jätterolig leksak tycker han.

Nä, han blir nog inte torr på länge.

kram och gott nytt år till er oxå
 

Ronja är på god väg!!

Skrivet av  Linn BF IDAG+Neo-01 & Ronja-03
Men att säga att hon är helt torr vore nog att ta i! Hon vill helst springa naken mest hela tiden och får göra det ibland... Men vi har inte jättevarmt här inne så jag vill inte ha henne naken allt för ofta. Så hon har ofta blöja iaf... Fast när hon ska bajsa så brukar hon iaf säga till, så att hon får gå på toaletten. Har inte gjort nåt för att introducera henne faktiskt utan hon har helt självmant kommit på att hon vill sitta där. Vill väl göra som resten av familjen antar jag *s*

Kissa brukar hon inte säga till så ofta om men det har sällan hänt nåt utanför toan ändå. Vi påminner henne om att gå å kissa när hon vart utan blöja ett tag. Och vill hon inte, ja då får hon helt enkelt sätta på sig blöja!!

Är rätt förvånad över att hon så plötsligt och självmant kommit underfund med det här med toalettbesök!!! :0) Storebror, drygt tre år, har varit helt blöjfri (dag, natt och i stort sätt 100%-igt) sen i våras ungefär, då han var ungefär 2½år! Hoppas att Ronja ska bli helt torr till sommarn då kanske... när man vågar släppa ut henne utan blöja oxå, utan att hon förfryser i kylan!!

Duktigt av eran tjej iaf att hon är torr på dagarna tycker jag!
 

Artiklar från Familjeliv