Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jennie med Clara och bebismagen

Skrivet av My och Lucas
Såg längre ner att du frågat hur jag mår nu i slutet av graviditeten!! Ledsen att jag inte svarat tidigare men jag har mått riktigt dåligt. Dels rejäl foglossning som ju inte direkt blir bättre av jobbet man har, dels nästintill deprimerad pga patienter jag har haft hand om som befunnit sig i en fasansfull situation. Är nu sjukskriven fram tom tio dagar före bf och det känns jätteskönt. Det är ju definitivt jobbigare att vara gravid den här gången än förra, då hade man ju bara sig själv att ta hand om.
Hur mår du själv?? Hur är foglossningen den här gången (för visst var du rejält drabbad av den när du väntade Clara)??
Kramar och god fortsättning!!
Svar på tråden: Jennie med Clara och bebismagen

Hej Vännen!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 25/6
Vad roligt att "se" dig, mindre roligt att läsa att du fått rejäl foglossning!! Var det samma när du väntade Lucas?

Jag har hela tiden i början av denna graviditet,känt mig såå lycklig över att _inte_ känt av foglossning mer än vid enstaka fall, då mest i jobbet!
Nu sedan ett par veckor tillbaka har den smugit sig på och det känns som om det inte kommer att bli skoj!
Har idag gått "strandpromenaden" med Clara, min mamma och syster och kände av det mycket!:(( Även i arbetet känner jag av det nu oftare.

När jag väntade Clara var det dock mycket värre, kände av det _redan_ i v6 (helt otroligt)! Fick stora problem i jobbet, bälte hjälpte inte och jag grät så ont gjorde det! Blev sjukskriven helt redan i november 2002, fem månader innan clara föddes! Hoppas verkligen inte det blir samma, men nu kännde jag ju av det mera först i v15.

Vad skönt att du nu blivit sjukskriven, vila dig ordentligt! Har du bälte? Gissar att du har massa tips om saker att unvika/göra vid foglossning, om inte har jag en massa tips!


Förstår att det måste vara jättetungt att arbeta och se/träffa dem människor som drabbats i Flodvågorna, jag mår hemskt dåligt fast jag inte träffat någon och har gråtit så mycket!
Men jag vill verkligen säga att du och alla andra som aktivt arbetar och hjälper dem drabbade, ni är alla så beundransvärda!! Jag önskar jag kunde bidra mera än med pengar!!
Att dessutom läsa om kidnappade små barn där nere gör mig så illa så hjärtat brister!! Jag hoppas och försöker intala mig att det är fel! Nicklas har sagt till mig att jag får INTE läsa mera om det då jag blir så upprörd/ledsen, men jag tänker att dem har det så mycket värre!!!
Vad kan man göra för att göra världen bättre??

Detta blev visst långt, hoppas du orkart läsa!
Mängder med KRAMAR till dig, kram Jennie
 

Artiklar från Familjeliv