Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

är det nån som har likadant som oss?

Skrivet av Annelie med Isak - 03 + bf 7/9
Isak har blivit så otroligt mammig. Han ska bara bli nattad av mig. (Det hjälper ju inte att Mattias har rep och spelningar med bandet ganska ofta kvällstid).
Han vaknar senast runt 24 och somnar inte om förrän han får sova i vår säng, gärna nääära mig och med sina små händer på mig, på kinderna eller på bröstkorgen. Han "vaknar" flera gånger på natten för att lägga sig tillrätta = med min bröskorg som huvudkudde och blir då ledsen när jag säger åt honom eller lägger honom på sin kudde.
Han vill mao ha mycket närhet av mig, ofta.

Han ska få en större säng så snart vi tvättat och målat om den, kan det hjälpa kanske? Fast jag ligger ju inte i den då heller, ligga lite som jag ligger tätt intill honom i spjälisen.

Ikväll var han tom tvungen att hålla mig i handen för att kunna somna.

Han har varit sjuk hela julen men detta började ju innan, är lite värre nu visserligen pga det.

Mattias puttar han bort och om han försöker lägga honom vrålar han efter mig hela tiden - länge.

Vi ska ta ett test nu på torsdag och 5 dagar framåt minst som Jag går hemifrån och Mattias nattar, varje kväll. (Jag står ju inte ut med vrålet)

Om det nu blir syskon i september (12 veckor har ej gått ju) underlättar det ju om Isak sover i alla fall någorlunda bättre då.

Min dröm är ett lättlagt barn som min kusins. Hon ahar ända sedan början lagt honom i säng/vagn sagt gonatt och så har han snällt somnat själv. Tänk att kunna säga gonatt, stänga dörren och (ialla fall nästa barn kanske) h*n somnar, vore väl härligt.

Så bra, nu har jag både frågat och skrivit av mig lite.

En fråga till: Sen han blev sjuk juldagen har han inte ätit nåt knappt. Han som annars ätit som en björn. 1/3 gröt till frukost, ingen luch ingen middag inget nåt fram till välling på kvällen som blir en halv portion. Glass får jag i honom och idag även yoghurt till mellisoch ett ägg till lunch.
Ska jag "strunta" i att han inte äter eller ska jag "bråka" med honom så han åtminstone får i sig lite. vill ju inte han ska få problem med och bli liten i maten pga mig.

kram alla
Svar på tråden: är det nån som har likadant som oss?

Vi har en del

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
problem med Emma sömn och jag skulle också så gärna vilja ha ett barn som somnar lätt och själv i egen säng. Emma vill gärna sova mellan oss och hon är precis som din Isak och vill pilla på mig hela tiden. Det kan bli lite jobbigt ibland, även om det är mysigt att ha henne bredvid mig. Emma vill gärna ha närkontakt och ligger nästan på mig. Hon vill absolut inte sova i spjälsängen och nu under julledigheten har vi introducerat henne inne i våningsängen hos hennes storasyster Victoria. Hon somnar där om man ligger bredvid henne sedan vaknar hon på natten och kommer inte till oss.

Men idag ville hon inte alls sova därinne så nu sover hon i våran säng. Victoria har också kommit in till oss ofta och viljat att vi legat bredvid henne i sin säng när hon skall somna. Men sover hon nästan alltid hela natten i sin säng och somnar själv på kvällarna och det är sååå skönt. Hon är ju ändå snart 5½ år!

Vi skall ju snart ha en bebis till och det hade varit så skönt om Emma kunde lära sig att sova hela natten inne i syrrans rum, men bättre att hon sover där några timmar än inga alls. Det jobbigaste är när hon vaknar på kvällen/natten och är klarvaken och absolut inte vill somna om. Hon kan vara vaken mellan 1 timma till värsta fel 3 timmar!! Händer iof inte varje kväll, men när det händer är det sååå jobbigt.

Anders har inga problem att natta henne som tur är så dem problemen har vi iaf inte. Hoppas ni får ordning på Isaks sömnvanor!

Kram!

Här går de
 

Men som jag

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
skriver *L* Det skall stå att men nu sover hon nästan alltid hela natten i sin säng angående Victoria.

Sedan längre ner skall det stå värsta fall inte fel *S* Skyller på trötthet *L*

Längst ner här går de står det och jag vet inte alls varför jag har skrivit så *förbryllad* Hoppas du förstod inlägget ändå!
 

vad skönt

Skrivet av  Annelie med Isak - 03 + bf 7/9
att det är lite vanligt i alla fall, dock inte skönt för nån av oss att inte få sova ordentligt.
Jag får trösta mig med att när han 15 vill han väl helst inte sova på samma våning ens.

kram
 

Likadant här!

Skrivet av  Annika m. Ingrid -03 och Samuel 041227
Först vill jag gratulera så mycket till bebisen i magen, vad roligt! Min lilla Samuel är 9 dagar idag och det är helt underbart med en liten till!

Sen vill jag tala om att vi har precis samma sömnproblem här. Ingrid har sista månaden vägrat att Andreas ska lägga henne. Det är BARA mamma som ska göra det.
Hon har en egen "vanlig säng" 90x 200, och på kvällen brukar en av oss ligga bredvid tills hon somnar. Men nu är det som sagt bara jag som duger. Vi har kört med pappa-träning nu i en vecka och det börjar fuka bättre, han har kunnat lägga henne utan knorr, men det tar betydligt längre tid än för mig.
Men sen vaknar hon 2-5 ggr per natt och då är det bara jag som gäller. Annars skriker hon sig blå, vi har provat att låta henne skrika men hon är otroligt uthållig och det klarar jag inte.
Detta är ett jätteproblem eftersom vi nyss fått en bebis som ju bara jag kan ta hand om på natten och jag fixar inte att bara sova ett par timmar per natt...
Vi ska också försöka ta tag i detta ordentligt redan inatt. Har märkt att det fungerar bättre om vi pratar med henna och föklarar att ikväll och inatt är det bara pappa som ska vara med Ingrid osv. de förstår mer än man tror ibland...
Har som du märker inga tips, men hoppas att det löser sig för er!

Kram
 

ska prata om det

Skrivet av  Annelie med Isak - 03 + bf 7/9
hela dagen imorgon att pappa nattar och att mamma inte kommer hur mycket du än skriker.

Grattis till lille Samuel, hoppas min håller sig fast nu (tvivlar lite på testet för jag har inga symptom ännu förutom utebvliven mens, men sen vet jag ju oxå att det nästan är 100% rätt. Det kanske är ett symptom till, att nojja lite.

kram
 

Jobbigt

Skrivet av  Caa+prinsen
när nattnignen inte riktigt funkar. Tror du gör ett klokt val som går hemmifrån så pappan verkligen måste fixa det. Annars blir det ju så lätt att man inte står ut med att de gråter och så går man dit iaf.

Ang maten så tror jag ungarna äter när de vill och så länge allmäntillståndet är ok och de dricker så tror jag inte man ska oroa sig för mycket. Nu var det ju ett tag sen du skrev detta så han kanske redan mår bra igen.

Kram på er
 

Artiklar från Familjeliv