Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag har Victor varit på kirurgen

Skrivet av Anna - Maria m Anton och Victor
Där så sa de att det blir op av bråcket. För alla barn med ljumskbråck opereras. Det var ju inte vad jag ville höra men samtidigt så ska det bli skönt att få det gjort. Har ju inte fått någon tid än. Men hoppas att det inte tar allt för lång tid.

Anton han har eksem som vi ska till BVC och visa upp imorgon och dessutom så har han fläskläpp. Han stod på en stol igår och rätt som det var så tappade han balansen eller om han klev snett. Så han for i glovet med ansiktet före. Stackars lilla gubben min. Åh vad ledsen han var.

På onsdag ska Victor börja skolas in på dagis. Håll tummarna för att det går bra.
Det var hur läget är hos oss
Kram till er!
Svar på tråden: Idag har Victor varit på kirurgen

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
skönt att få det fixat.
min lillasyrras son har op ljumskbråck. hans tarmar pluppade ner i pungen *stackars*
han mådde jättebra efteråt och var inte särskilt påverkad så du ska se att det går bra för din Victor oxå\' :)

japp, håller tummarna på onsdag för dagisstart! även det kommer gå bra. ska han gå tillsammans med Anton?

stackars Anton att trilla ner från stolen. det blöder juh lätt ur munnen och det ser oftast värre ut än det är eftersom blodet blandas med saliv. klart han vart ledsen, gör juh sååå ont att slå läppen *blåser*
hoppas ni får nån bra hjälp på BVC. jag var hos en jättebra barnläkare och visade Vincent\'s eksem och fick ett superbra bemötande. läkaren skrev ut Elocon 0,1% (kortisonsalva) och den hjälpte på några dagar. sen skrev hon ut en jätteburk Miniderm som är mjukgörande. den vill Vincent smörja med varje kväll helst och det går juh bra *ler*
berätta hur det gick!

kramar från oss
 

Hej Myzan!

Skrivet av  Anna - Maria m Anton och Victor
Ja, Victors op kommer att gå bra. Doktorn vi träffade beskrev hur det kommer att gå till och det verkar väldigt enkelt.

Anton och Victor kommer att gå på samma avdelning. Anton belv glad när jag sa att ni blåste på honom. Vi fick jättebra hjälp på BVC. Han har atopiskt eksem eller böjveks eksem som det oxå heter. Fick kortison salva och en väldigt fet hudkräm utskrivet på recept. Har det inte blivit bättre på någon vecka så ville hon titta på honom igen.
Kram på er!
 

Hej där

Skrivet av  Caa+prinsen
Trist med bråcket, men det är en väldigt enkel liten operation som brukar ta mindre än en timme. Vi opererade största pojken när han var 2 månader och då blev det akut för det fastnade. Jag skulle föredra en planerad op, för skulle det fastna som det gjorde på vår grabb blir det verkligen bråttom och lite kaos över det hela.
När op var klar så fick vi vara över natten och åkte hem dan efter. Såren läkte på ca 2-3 veckor sen har vi inte haft nåt mer problem.

Vi håller tummarna för er att allt går bra.
Krama pojkarna :)
 

Artiklar från Familjeliv