Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Storlek på vinteroverall?

Skrivet av *på besök från april 2004*
Hej! Vad har ni haft för storlek på vinteroverall till era barn i vinter? Jag undrar lite vad min dotter kan tänkas ha för strl nästa år, hon är född i april 2004 så jag tänkte vara "smart" och fråga er här inne.
Hon följer iallafall hittills medelkurvan på bvc.......
Svar på tråden: Storlek på vinteroverall?

Skulle tro...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03 + bf 15/2
att 86 är en bra storlek. Min kille ligger lite under medelkurvan och har fortfarande 80 i sin overall. Sen är det kanske olika från overall till overall. En del är ganska stora i storleken. Jag skulle nog satsat på en 86:a. Min syster har ett barn som är 1 år äldre dvs född 3 maj som hade sin p.o.p overall i stlk 86 när han var lika gammal som Alexander, han har legat lite över medelkurvan.

Lycka till!
 

Lucas har...

Skrivet av  My och Lucas+ bf 5/3
strl 86 på sin overall. Dock ligger han över medelkurvan vad gäller både längd och vikt så i alla andra kläder har han strl 92. Det beror dock på vilken overall du tänkt att köpa. Lucas har en Reima tec och de är stora i storleken därför passar en i strl 86.

Kramar
 

Clara är liten

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 25/6
och nätt tjej, har en overall från PoP i strl 80 som är mer än lagom fortfarande.:-)
Hon har följt sin egna kurva fint men ligger under medelkurvan.
Lycka till
 

OK då har jag lite hum iallafall

Skrivet av  *på besök från april 2004*
jag har en lånad Reimaoverall i strl 80. Då borde hon kunna ha den.
 

Min tjej har...

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
stl 86 på sin Reima overall de är ju stora i storlekarna, men när vintern väl är över och inga mer overaller behövs då kommer den nog vara precis eller kanske till och med lite liten, men så är Cecilia en lång tjej...

kramar..//
 

Vi har 92 imt

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
 

Artiklar från Familjeliv