Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

äntligen kan jag skriva något positivt

Skrivet av Monica
Linus har fått dagisplats.
Hon från kommunen ringde i em, då hade hon pratat med personalen på Linneas avdelning.
Det är en flicka som snart ska sluta, platsen är uppsagd. Personalen tar hellre in Linus som de redan känner igen än tar något annat barn sedan när den där flickan slutat.

Så det blir egentligen 1 barn för mycket, men det gör inget sa personalen. De är alldeles underbara!!!!!

JAG ÄR SÅ GLAD nu.
Nästa tisdag 11/1 börjar inskolningen, hurra.
Svar på tråden: äntligen kan jag skriva något positivt

Vad skönt!

Skrivet av  Anna m Viktor
Perfekt ju, att det blev en plats ledig till Linus! Och på Linneas avdelning, det blir ju super!

Lycka till nu med inskolningen!

Kram
 

tack

Skrivet av  Monica
Ja det trodde jag aldrig att det skulle bli plats där, men jag vet att personalen tyckter det lät hemskt tråkigt att jag skulle få lämna barnen på 2 olika ställen, så det är nog mest tack vare dem. jag tror jag ska köpa en liten gåva till dem som tack, jag är så glad.

Inskolningen får Linus pappa ta hand om. Jag har lektion tisdag fm då inskolningen börjar. Men jag hoppas kunna ta inskolningen med en del dagar.
Linneas inskolning tog han.
 

Grattis!

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Vad skönt att kunna släppa det nu. Och vad bra att ni fick plats på samma avdelning som Linnea går på!

Min Linnea börjar oxå inskolas på tisdag. Lite vemodigt...

 

Vad skönt!

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Vad skönt att Linus fått dagisplats nu! Och på Linneas avdelning och allt. Toppen! Vad bra att du pratat med personalen och berättat att ni hade problem att få plats till Linus. Jag antar att det är tack vare deras goda vilja ni fick den här platsen.

Än en gång... Stort grattis! Vad skönt att du kan koncentrera dig på skolan nu och slipper oroa dig för dagisplats!
 

Kul!!!

Skrivet av  Fuksen m Tilde
Grattis! Då kan du börja plugga som planerat?

Härligt att det börjar ordna upp sig för dig!
 

Artiklar från Familjeliv