Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Märkning av dagiskläder?

Skrivet av Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Ni som har märkt med namnband? Var beställde ni ifrån? Har de varit bra?
Jag måste ta tag i det här nu eftersom det börjar dra ihop sig till inskolning...
Svar på tråden: Märkning av dagiskläder?

www.namnband.se

Skrivet av  ÅsaL
Jag är jättenöjd med mina, och har fått jättemkt positiv beröm från dagis över Luddes välmärkta kläder (Allt inklusive strumpor är märkt)
Jag viker dom på mitten och syr bara i en enda. Går fort som attan och jag gör det så fort jag får/köpt nya kläder.
Min enda rekommendation är att köpa MÅNGA för det går åt....
 

Hm...

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Vad står på Ludvigs band? För och efternamn? Telefonnummer?
Jag fick inte plats med Linneas både för-,efternamn och telefonnummer när jag försökte beställa där. Jag hittade ngt som hette vavnamn.se, så jag beställde därifrån. Där fick det plats.
Jag beställde 100 st, räcker det ett tag kanske? Syr du fast bandet i tvättlappen, eller ngt annat bra ställe?
Jag beställde även en märkpenna, till sånt som inte går att sy i.

Tack för ditt svar!
 

Efternamn o telefonnr

Skrivet av  ÅsaL
Har vi... Plus en liten figur.
Köpte ju banden när syskon var på G :-)
Jag syr fast dom uppe vid tvättlappen (nacken, midjan, strumpresåren).
 

Smart planering!

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Här verkar det inte bli några småsyskon så jag kör för och efternamn plus telefonnummer.
 

Du kanske...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...kan beställa modellen som har två rader istället.
För och efternamn på övre raden, telefonnr på nedre. Det finns även utrymme för en symbol om man vill ha det.
 

Jo iofs...

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Men på vavnamn.se fick jag plats med det jag ville på en rad.
Sen gillade jag inte typsnittet på den modellen ;-) Fånig? Jag? Nä...
 

bläckpenna

Skrivet av  LindaK m Minna 030510, Erik 041110
Att skriva med vanlig bläckpenna på märkes- eller tvättlappen funkar perfekt!!! Håller i tväten. De flesta kläder har ju bakom märkeslappen i nacken en "dotted line" för Name!
 

Jo det är klart

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Men jag ger bort eller säljer mycket av de urvuxna kläderna och då vill jag inte gärna ha kvar våra namn och telefonnummer i de kläderna.

Jag beställde en märkpenna oxå. Till sånt som inte går att sy i och till trosor bl a. Sånt som inte har ngt vidare "andrahandsvärde" ;-)
 

Artiklar från Familjeliv