Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

underkläder?

Skrivet av LindaK m Minna 030510, Erik 041110
Har era små trosor/kalsonger över blöjan? hum, det har inte vi och har intehaft en tanke på. Blöjorna är ju som små byxor i sig.
Svar på tråden: underkläder?

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Varför stänga inne och öka värmen om lillrumpan mer än nödvändigt? :) Kalsonger/trosor får de tids nog när de är blöjfria.
 

Nej

Skrivet av  Mallaco med Lexi o bf 1/3 - 05
men om hon bara har kläning och ev stumpor ( inte nu för nu är det lite kallt för det.) har hon trosor över blöjan.

Nu har hon ofta strumpbyxor under de vanliga byxorna för att inte frysa.

Kram
 

Skrivet av  Klara m Luna
Tycker precis som du att det räcker bra med blöjorna.
 

Nej

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Arvid har inte kalsonger eller liknande utanpå blöjan. Vi tycker att det verkar onödigt och bara bökigt att ha ett plagg till som ska på vår (oftast) inte särskilt lättplåklädde son.
 

Nja,

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Egentligen inte. Men om hon har klänning, och inte strumpbyxor, har hon ofta trosor.
Jag tror hon har tre par trosor i sin låda.
 

Japp

Skrivet av  johanna m vincent
Vi använder itne up and go blöjor då vi tycker att det är en onödig kostnad som vi som studenter inte kna punga ut med. Dessutom är de så bekväma så jag har hört att det blir svårare att sluta m blöja.

Vi använder fortfarande body som håller blöjan på plats och som håller värmen bra på vintern. Glipa på magen gör ju bara att det blir KALLT på vintern. Har vi itne body så har vi kalsonger som håller på plats. Blöjorna vi använder sitter itne så tight att det blir för varmt. Vincent har ALDRIG varit röd i rumpan förutom när han varit dålig i magen.

KRAM!
 

nej

Skrivet av  Monica
Men Linus fick 3 stycken jättefina boxerkalsonger av min syster. De är jättehäftiga, men Linus har inte använt dem mer än prövat.
 

Nej

Skrivet av  ÅsaL
Han använder UpNGo oftast (men har ändå aldrig varit röd i rumpan)
 

nä, varför skulle man?! *imt*

Skrivet av  Fuksen m Tilde
f
 

Bara om han springer/sover

Skrivet av  Phia m Viktor
med bara blöjan. Då brukar jag sätta på ett par boxerkalsonger som han har fått i present (Själv skulle jag inte ha köpt dem) Annars händer det så lätt att han sliter upp blöjen också blir det vått i sängen när han sover middag med bara blöjorna.
 

Artiklar från Familjeliv