Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är man 2 barns mamma :-)

Skrivet av Linda m Meja-03 o Nova 050106
14 dagar över tiden kom hon ÄNTLIGEN.... 6/1-05 kl 02.32 3950g och 52cm lång. Vår lilla NOVA :-)
Förlossningen gick jätte bra! Mycke mycke lättare än med Meja. 5 timmar på förlossningen o 12 min med krystvärkar... Men tyvärr ville inte moderkakan kossna av sig själv, så jag blödde rejält (2,4liter) o då besluta dom att söva mig o plocka ut den vaginalt på operation. Det va lite tufft... missa vägning, mätning o "brickan" med cider o mackor :-( Men nu e jag hemma tankad med två påsar blod o SPRÄNG fyllda tuttar *ler*
Meja är sådär intresserad... pussa lite o så men inge mer, det kommer väl såsmåning om. Nu ska man bara försöka landa här hemma..Men det kommer gå toppen *ler*
Bilder finns på www.morota.se (för alla ni som e nyfikna)
O ni som träffa Meja när hon va liten kommer kanske i håg att hon hade kolsvart långt hår... Nova e blond :-)
Kram fån oss
Linda Meja Nova
Svar på tråden: Nu är man 2 barns mamma :-)

Stort Grattis!!!

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Vad härligt med en lillasyster i huset! Och en blond sådan. Blev ni förvånade? Bilden på hemsidan är jättefin.

Ha det gott & njut av dina små!
 

Åh, grattis!

Skrivet av  Anna m Viktor
Vilken liten sötnos!!! Och skönt att det gick så fort!

Förstår att det var jobbigt med moderkakan. När Viktor föddes ville inte min lossna så de provade med allt möjligt. Till slut satte de en kanyl i handen på mig och tog ett rör med blod och förberedde mig på att det nog skulle bli operation. Men så kom en förlossningsläkare in och klämde riktigt riktigt hårt på magen AJJJJ! Och så släppte den! Så skönt!

Lycka nu till med allt! Det måste vara häftigt att vara 2-barns mor!!!

KRAM på er!
 

Grattis!

Skrivet av  Klara m Luna
Vad söt hon är!

Det där med moderkakan verkar vara ett ganska vanligt fenomen. Jag var själv med om det när jag födde Luna, fast jag fick en jättedos epidural istället för att bli sövd.
 

Stort GRATTIS till blondinen

Skrivet av  Phia m Viktor
Va kul med en av varje en mörk hårig och en blondin.
Ha det så bra och ladda batterierna så ofta du kan. Jag kan tänka mig att det är jobbigt med två stycken som kräver uppmärksamhet.
 

Välkommen Nova!

Skrivet av  Fuksen m Tilde
Grattis till er alla, nyblivna tvåbarnsföräldrar, nybliven storasyster och förstås, nytillskottet!

Härligt att höra att ni är hemma och i form!

Kram
 

Grattis!

Skrivet av  MrsHyde & Jacob
Åh vad kul... grattis till lillasyster! :-)
 

Grattis!

Skrivet av  Sofia m Pamela
En blondin! Har hon lika tjockt och långt som Meja?
 

Grattis!

Skrivet av  Birgitta med Moa
Vad fin hon ser ut lilltjejen! Skönt att höra att allt gick bra trots motsträvig moderkaka. Hoppas på att få se lillan på en framtida träff!
 

Grattis!

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Vad mysiga de ser ut, era töser, på bilderna! Ta´t lugnt och njut av varandra!
 

Grattis än en gång!!!

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
Var ju inne på hennes hemsidan redan den 6e o såg de nytagna fotona! Vilken liten söt prinsessa. Och det är väl inte mer än rätt att det belv en blond liten tjeja. Tyckte att det såg ut så på bilderna att hon var rätt stor tjejen och det var ju rätt. Inte konstigt ifs med tanke på hur länge du gick över tiden!

Meja kommer att bli världens bästa storasyster, det kan jag lova. Det kanske bara tar lite tid för henne att fatta att det faktiskt finns ett nytt litet liv i erat liv som oxå behöver uppmärksamhet.

Grattis än en gån i massor och KRAM!!!
 

Grattis!

Skrivet av  Erica med Kajsa och lilla loppan bf 18/4
Vilka små sötnosar du har! Jättefina bilder! Kul med en blondie och en brunett. Skönt att allt gick så bra med förlossningen, trots moderkakan som inte ville släppa. Njut nu, och berätta för oss hur det är att vara tvåbarnsmamma. Är så nyfiken!
 

Artiklar från Familjeliv